Mengapa botol susu TOMMEE TIPPEE pilihan aku sejak dulu ?

by - Khamis, Jun 23, 2016

 

Walaupun masih ada beberapa bulan , aku dan wife seperti sebelum ni , membuat persediaan lebih awal , sedikit demi sedikit.. Tak mampu nak beli sekali gus gitu.. hehehe.. Owh , kali ni untuk anak ke tiga.. InshaAllah..

Dan seperti biasa , wife selesa mencarinya di Mothercare KLCC atau Mothercare Alamanda. Dan dia membeli lagi botol susu untuk baby nanti.. Tertanya gak aku , nape tak guna jer botol susu Qhaliff atau Zahra jer ??? Kan membazir jer beli yang baru ?? Ada banyak koot ?? Dan kenapa Qhaliff dan Zahra pon dapat botol baru ? Amboii..banyaknyaa botol diorang ! 

Jawapannya.. botol susu yang ada sekarang ni plastik.. Cuma boleh pakai 3 bulan paling lama pon pastu kena tukar yang lain.. Sebab apa ? Sebab bahan yang digunakan tu mampu memberi kesan sampingan jangka panjang pada baby tu.. Tu orang kata laaa.. Aku pon angguk je laa ..

Tapi kenapa TOMMIEE TIPPEE ? Dia kata anak anak serasi dengan botol jenama tu dan tahan lasak skit..

image

Dan kali ni ada botol baru yang lebih baik dari sebelum ni.. Baik dari sudut mana ?? Dari sudut bahan yang digunakan. Kali ni , Tommee Tippee guna bahan PESU  iaitu thermoplastic polimers gred lebih baik yang mana mampu tahan dalam suhu yg tinggi sehingga 180°c yang mana botol biasa hanya mampu setinggi 110°c saja !

* PESU - Polyethersulfone

image

image

Dan apa kelebihannya ? Bila dah tahan lasak , bermakna mampu guna sehingga 6 bulan lamanya ! Bayangkan botol sebelum ni , hanya boleh guna sehingga 3 bulan pastu kena tukar lain.. Yang ni , 6 bulan baru tukar ! Haaa.. jimat kan ?

Bayangkan.. botol susu dipanaskan berkali kali.. Dan perlu ingat , botol susu diperbuat dari plastik.. Apakah kesannya ?  Yang tu , korang boleh baca di entri seorang rakan blogger yang bertajuk Sudah Masa Untuk Tukar Botol Susu Anak. Penting Jika Anak Masih Menggunakan Botol Susu Plastik ini.

Semoga bermanfaat..

Untuk info lebih lanjut , boleh baca di www.tommetippee.com. dan jgn lupa follow instagram @tommeetippeemy , Tommee Tippee Facebook.

image

Jom join June Baby Giveaway !!

You May Also Like

4 comments

  1. Dah baca entry ni terpaksa la tukar botol susu Q nanti... tq for sharing

    BalasPadam
  2. owh 3 bulan jer ker botol biasa?? ehmm.

    BalasPadam
  3. hahaha..terbaca entry ni pulak..nampaknya kena tukarlah botol susu 2 orang anak saya tu..ish!

    BalasPadam
  4. guna juga botol tomme tippe ni..

    BalasPadam