Penjelasan mengenai guru disuruh merangkak !

by - Februari 25, 2020

Bila tonton video ni , aku terasa cam geram sangat tapi aku tak nak hakimi apa apa. Sapa betul sapa salah , sebaiknya dibawa je ke peringkat yang sepatutnya seperti pentadbiran dan jika tiada tindakan , buat laporan ke balai polis dan juga pejabat pendidikan. Kalau tak jalan gak , kena kasi viralkan di media sosial. 

Tapi dengan buat cara begini.. aku rasa cam.. hurm.. kesian kat anak murid yang tengok dan juga yang terlibat ! 

Terjumpa komen ni di page Heliza Helmi.. 

Betul atau tidak , baca je la ..

Hurm... macam aku kata tadi... buat laporan dulu. Bukan apa.. jika kita amik tindakan sendiri , kesannya pada kita juga. Elok elok kita nak buat laporan pada dia , bila buat begini.. kita sekali terlibat sama. Silap silap ,hukuman untuk kita lebih lagi berbanding dia. 

Puashati ? 

Kalau tak melibatkan denda dan penjara, puas la hati.. kalau terlibat ? Camana ? Nak menyesal masa tu , tak berguna lagi. 

Apa ? Tak kena kat anak aku ?

Hurm.. ada je cuma aku tak cerita jer.. Tapi bukanlah libatkan sekolah cuma.. aku tak nak panjangkan cerita.. Boleh je tapi kita boleh pikir sendiri.. Negara ada undang undang.. kita ikut jer.

Terkini :


You May Also Like

5 comments

  1. Baca je la kan...
    Kena dengar cerita dua-dua belah pihak baru boleh bagi komen yang adil

    BalasPadam
  2. apabila hati dan hawa nafsu manusia buat undang2 sendiri :(

    BalasPadam
  3. Assalam. Apa yg hanya nampak di mata, belum tentu kebenaran dapat ditafsirkan. Apa juga tindakbalas yg berlaku pasti ada sebabnya. Perlu mendengar dari kedua2 belah pihak. Tanpa fakta dari kedua2 pihak, andaian kita berkemungkinan hanya menambah dosa diri sendiri. Wallahu'alam.

    BalasPadam