Akan ku miliki hati mu itu .. ( 3 )

 

Sambung dari episod 2

 

Riana .. masih terngiang-ngiang nama itu dibenaku ini .. Semanis orangnya .. Apakah sudah dimiliki hatinya itu ? Hurm.. Mustahil masih solo kalau dah secantik itu .. Ada harapankah aku ? Iskhh...

Jauh benar aku mengelamun .. Esok takde kelas... 3 hari cuti .. Ahh.. rindu pulak aku nak curi tengok wajah dia .. Menyesal tak mintak no telefon dia semalam .. Ni gara-gara si Wan Kembong yang potong stim aku semalam la ! Baru nak masuk jarum , dia pulak mencelah !! Arghhhh ...

 

" Ana , asal mana ? " . Wan Kembong memulakan perbualan sejurus saja dapat tempat duduk di cafe .

 

"Oh .. Ana lahir di KL tapi mak orang Kelantan dan ayah pulak kelahiran Pulau Pinang .. Kenapa ? Nampak cam orang mana Ana ni ? " . Ana menjawab pertanyaan Wan Kembong sambil membelek buku yang aku berikan pada dia tadi ..

 

Aku sepak kaki Wan Kembong sebagai isyarat , suruh beredar dari situ ! Tapi boleh dia buat tak tau je ??? Hadoii.. Tak de mood terus aku nak berborak.. Bukan apa , Wan Kembong ni suka benar mencelah perbualan. Jadi , rosak abis segala perbincangan sekiranya ada isu penting ..  dalam erti kata lainnya , aku sedang nak mengorat si Riana ni laa.. Kira isu penting gak la kan ??

 

" Wah , Kelantan campur Penang ? Patut la cun .. Wan mmg cari awek kelantan ni .. Hehehe.. Tak de la.. Gurau jer .. Ana nampak cam kacukan omputih jer ... Cam saya ni gak la .. hahaha.. " . Wan mula keluar ayat ayat cintanya ..

 

Aku ? Rasa mual cam perempuan mabuk mengandung tak tahan bau ketiak suaminya ! Adoi.. mau jeeeee aku cakap kat Riana yang si Wan ni kaki betina ! Tapi tak baik la pulak .. Hurm ..

 

"Eh , Beben .. Kenapa diam ?? " . Riana memandang aku sambil tersenyum ..

 

MasyaAllah ... Senyuman dia ... Hilang terus kemarahan aku ! Ke mana menghilang segala amarah aku tau ? Oh tidak ! Jangan hilangkan amarah aku itu .. Aku perlukannya .. Sungguh ayu sekali ... Sesekali dia membetulkan tudung dia .. Haih... anak sapa laaa ni .. Nasib baik laa aku masih ditanggung oleh mak bapak aku.. Kalau tak  ??? Sekarang jugak aku ajak kawin !

" Err.. Takde apa apa .. Tetiba sakit kepala dengar suara si Wan ni.. " . Aku pandang si Wan sambil menjelir lidah ..

 

Tiba-tiba telefon bimbit Riana berbunyi . Sempat aku menjeling hpnya .. "SAYANG" ... Apakah benar apa yang aku nampak itu atau hanya sandiwara sahaja ??? Oh tidak... luluh sudah hatiku ini.. Jantung aku berdengup kencang ..

 

-SAMBUNG-

18 ulasan:

  1. hehehhee
    kelantan+peneng
    enmmm...abg beben +wife
    anak kome la ni..hehehhee

    BalasPadam
  2. alamak da ada sygla plak...smbung lg abg ben...

    BalasPadam
  3. alamak.. cuba menulis plak ke, x ikuti part1 & 2 aarrr... bakat nak jd cerpenis plak.. salute arr

    BalasPadam
  4. oh tidak ade sayang pulak???

    lagi lagi sambung^^

    BalasPadam
  5. Bsrt bro..novel cinta ni..
    tak sabar tunggu samnbungan..

    BalasPadam
  6. Bsrt bro..novel cinta ni..
    tak sabar tunggu samnbungan..

    BalasPadam
  7. Bsrt bro..novel cinta ni..
    tak sabar tunggu samnbungan..

    BalasPadam
  8. haha..spoil le smbong sambong patla nak tahu kesudahan cerpen abg beben ni hhahaha

    BalasPadam
  9. hadoooiii... dh cam drama kat tv3 la plak... huhu

    BalasPadam
  10. a ahhhhhhh beben tanjat ke beben...


    patotla riana cun!>.hahaha

    BalasPadam
  11. Kronologi yg bagus.. suke2..

    BalasPadam
  12. suka suka sukaaaaaaaaaaa...nk lagi nak lagi la beben...haahahahahaha...

    BalasPadam
  13. hahahahaha..bila nak buat novel plakk nie abg ben?? hahaha

    BalasPadam
  14. wahh.. style nie!
    noblog (novel dalam blog) kah??
    best story anyway

    BalasPadam
  15. berdebar2 = cemburu = sayang!!! =D

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI