Bantahan lanjut Marikh Azahari : Pengirim email pada Ahmad Idham.

by - Sabtu, September 24, 2011

 

Isu berkaitan kalimah syahadah yang diucapkan oleh Zaizan. Komen  Marikh Azahari ditinggalkan di  entri INI .. 

 

" Assalamualaikum…


Untuk maklumat, sebaik sahaja kenyataan ini dikeluarkan oleh Pengerusi LPF menerusi Bernama. Sebaik sahaja solat jumaat saya seorg diri telah pergi ke Pejabat Ketua Pengarah Jakim di tingkat 9 Blok D7 Putrajaya bagi mengemukakan bantahan terhadap keputusan yg dibuat oleh Jakim. Disana saya telah bertemu dengan Ustazah Asiah iaitu PRO kepada JAKIM. Segala isu telah saya ketengahkan kpd beliau berkenaan isu ini, dimana saya tekankan bahawa isunya bukan dari konteks ayat mahupun senafas atau dua nafas seperti kenyataan yg dikeluarkan oleh LPF.


Apa yg patut diberi perhatian adalah isu AZAN, kalimah syahadah dan tasyahud akhir HARAM dijadikan bahan untuk lawak jenaka. Turut saya suarakan kpd beliau mengenai petikan surah Al-Taubah ayat 64,65,66,67 / surah Al-An’am ayat 70 dan Surah Kahfi ayat 104, 105 dimana jelas menunjukkan ANCAMAN KERAS drpd Allah s.w.t kpd sesiapa sahaja yg menjadikan Allah, Rasul-Nya dan kalimah-Nya sebagai olok-olok mahupun main-main sebagai persendaan.Ustazah tersebut berjanji bahawa perkara ini akan diberi perhatian. Malahan saya telah bertanya kpd beliau apakah pandangan peribadi beliau terhadap hukum menggunakan kalimah suci Allah seperti Azan dan kalimah syahadah adakah salah ataupun tidak. Jawapan yang saya terima dari ustazah tersebut adalah “HARAM”.


Oleh itu, kita tunggu apa tindakan seterusnya dari JAKIM dalam tempoh 5 hari lagi memandangkan mereka semua sedang sibuk dengan persiapan Kongress Majlis Islam pada 26hb ni.Sekiranya tiada juga tindakan susulan, saya berjanji akan membawa perkara ini ke atas lg.Ini isu kesucian Allah dan Rasul diperlekehkan bukan isu politik ataupun utk menjatuhkan mana2 pihak. Aku takda masa nk pertahankan org, tapi wajib bagi aku pertahankan Allah dan Rasul ku.


sekian


Wasalam "

 

Nampaknya saudara kita bertindak sendirian manakala blogger menggunakan mediumnya sendiri .. Bagaimana pula dengan NGO seperti PERKASA dan yang lain lain tu ?? Takkan nak diam je ??

 

Teruskan bro ! Kami menyokong anda ..  Semoga Allah memberkati usaha anda ..

 

Blog Pilihan : missxiera

You May Also Like

15 comments

  1. ye saudara.teruskan... agama ku bukan utk dipersendakan!

    BalasPadam
  2. JAKIM?isu hajah sitt al wazura pun tak nak ambik thu, x selesai, apatah lagi kes cm ni..Allah sentiasa bersama orang yang benar. Lambat atau cepat saja balasan ditunjukkan..

    BalasPadam
  3. Salam. Nmpaknya isu ini makin panas. Dan secara peribadi saya menyokong tindakan beliau.
    Kita lihat apa jawapan dr pengarah filem tu dan kita tunggu reaksi beliau. Setelah seorg 'yg tak cukup belajar ilmu agama spt didakwanya' mempertahankan kesucian lafaz dan kalimah Allah.

    BalasPadam
  4. sokong dr belakang je sbb makin kuat bercakap makin banyak kekurangan diri yang terdedah makin berbahaya hidup dan periuk nasi.. isshh

    BalasPadam
  5. berani:)
    semoga Allah bersamanya





    http://azrijohan.blogspot.com

    BalasPadam
  6. Ni fiest time sy komen.sy sokong Marikh Azahari!!! pls go oj bro, we hav ur bac! (im frm Australia)

    BalasPadam
  7. isu ini mmg patut diketengahkan dan dibincangkan tetapi apabila telah ada pemohonan maaf dari pihak yang terbabit apa pula reaksi kita... satu lg jgn asyik tgk isu ni aje,, tgk2 la isu2 filem lain jugak.....

    BalasPadam
  8. saya sgt setuju!!

    kalimah2 suci Islam bukan untuk jenaka. kalu kita sendiri jadikan ia sebagai jenaka, bagaimana orang bukan Islam melabel agama kita ini?

    huh...sudahlah isu murtad dan hina Islam semakin berleluasa, kita tambahkan pula bahan untuk mereka mempersendakan kita.

    semoga ada hikmah di setiap apa yg berlaku ini...

    BalasPadam
  9. sy tengok hantu bonceng pada hari kedua di siar kan di pawagam.(masa tu belom keluar isu ni)

    masa tu,saya berasa sangat tidak selesa, apabila nama Allah,ayat-ayat suci dijadikan "bahan" untuk orang ketawa.

    bayangkan, dalam panggung wayang, bila saje Zizan mahupun pelakon lain menggunakan kalimah suci sebagai bahan lawak, semua orang dalam panggung wayang ketawa terbahak-bahak. saya tak ketawa pun.dan merasa kan "modal lawak" yang digunakan ialah kalimah suci,seperti istighfar,selawat,dan nama Allah. bila cerita ni habis, saya bagitau adik saya, tak bagus lah cerita ni, sebab macam mempersendakan ayat-ayat suci.

    BalasPadam
  10. wah kagum2 dengan saudara tu.. teringin rasanya nak join bersama

    BalasPadam
  11. actually, memang patut pun hal ni diketengahkan agar nanti tak ada lagi pihak yang akan memuat kesilapan yang seumpamanya. . tetapi, janganlah lupa pula bahawa mereka pun sudah meminta maaf. . (harap nya bukan kpd rakyat Malaysia shj tetapi turut meminta keampunan ke hadrat Ilahi)

    BalasPadam
  12. semoga Allah sentiasa bersama brader tu. tabik spring ar kat dia.

    BalasPadam
  13. harap sangat lepas nie cerita2 lawak yang suam2 kuku macam hantu bonceng tu xyah la nak jadikan agama sebagai bahan lawak....gila ape...huhuhu...sokong saudara tu..moge usahanya diberkati..

    BalasPadam
  14. harap2 penggiat filem ambl iktibar.,

    BalasPadam