Syiah ? Ala tu sekadar mazhab jer pon !

by - Isnin, Ogos 12, 2013

 

Ada yang pandang sipi sipi bab syiah ni terutama dalam negara kita .. Mereka lebih prihatin isu jenayah lain sepert buang bayi , tembak dan lain lain ..

Bila suruh google dan cari maklumat , katanya dah lama dah dia tau pasal syiah ni tapi ianya sekadar mazhab je pon ! Dia kata laa.. Bukan aku kata ! OK , aku bagi sekeping gambar ni dan nilaikan ..

Inilah yang berlaku di Syria ! Dan di Mesir , puak puak syiah sedang bermaharajalela ! Mereka yang bermazhab Sunni ini menjadi sasaran Syiah ! Membunuh sesuka hati mereka ! Kononnya ‘agama’ mereka yang menyuruhnya ! Agama apa ??? Sapa sebenarnya yang suruh ?

Kalau rajin , google laa untuk cari jawapannya .. Tengok sendiri camana mereka sembahyang .. Apa yang mereka buat dalam peperangan .. Kalimah syahadah mereka .. Terlalu menyimpang dari ajaran sebenarnya !

Semoga Allah lindungi umat Islam di seluruh dunia … Aminn …

You May Also Like

7 comments

  1. Sapa lah tu kan abg ben yg mgatakan syiah tu mazhab? Ntah apa2 jer org tu... kata byk tau.. adik dia kwn syiah la apa la... hurmmm.. p sana google lagi n baca n fahami mcm mn kehidupan syiah.... klu tak tau... saya link 1 blog yg lengkap mnceritakan pasal syiah..

    BalasPadam
  2. Sapa lah tu kan abg ben yg mgatakan syiah tu mazhab? Ntah apa2 jer org tu... kata byk tau.. adik dia kwn syiah la apa la... hurmmm.. p sana google lagi n baca n fahami mcm mn kehidupan syiah.... klu tak tau... saya link 1 blog yg lengkap mnceritakan pasal syiah..

    BalasPadam
  3. Semua orang tentu prihatin dengan berbagai kejadian brutal dan mengenaskan atas nama agama/paham/sekte/aliran. Tentu semua agama/paham/sekte/aliran mengajarkan 'kasih sayang', perdamaian, toleransi, keadilan, dan nilai-nilai luhur lainnya. Bila kemudian ada aksi yang kejam, menyimpang dari nilai-nilai kemanusiaan dan bertentangan dengan hati nurani, tentu ini yang harus diwaspadai. Sumbernya dari mana ? Mari kita ciptakan bumi yang damai, sejuk, dan sejahtera. Hidup rukun dan saling menghormati. Salam cemerlang.

    BalasPadam
  4. ustaz google tak cukup..nnt byk terpesongnya..tanya yg betul2 memahami tentang syiah

    BalasPadam
  5. Saya pon x tau cmne ade org yg trpngruh ngn Syiah... Dh trang lg brsuluh amln agama mreka trpesong!!! Semoga Allah mlindungi kite semua!!

    BalasPadam
  6. Saya pon tak tahu cmne ade org yg bole trpngruh ngn Syiah. Sudah trang lg brsuluh amln agama mreka mnyimpang!!! Smoga Allah mlindungi kita semua, umat Islam dsluruh dunia! Allahuakbar!!

    BalasPadam