Hari 5 & 6 : Terima kasih kerajaan Malaysia

by - Selasa, Mac 24, 2020

Petang tadi, kerajaan Malaysia dah umumkan 4 inisiatif tambahan kepada Kementerian Kesihatan dan juga pada rakyat. Bagi aku , ramai yang ternanti nanti sebelum ini terutamanya mereka di bahagian hadapan  yakni Kementerian Kesihatan. Bukan apa haa.. ada yang sampai terpaksa buat sendiri atau meminta sumbangan untuk membeli peralatan yang diperlukan. Bukan dari Kementerian tetapi dari mereka yang prihatin. 

Lega sangat bila dengar semua ni. Moga mereka dapat menangani Covid-19 dalam masa yang ada ni. Lagi cepat lagi bagus. Dan seterusnya kita memerlukan alatan khas membasmi virus seperti yang dilakukan di China atau Korea yang mana perlu diletakkan di tempat tempat awam untuk membendung dari wujudnya kluster kluster baru. 

Aku malas nak sabitkan dengan politik. Ada yang tak puashati tapi bagi aku , ini dah cukup baik. Di kala ekonomi semakin tenat , sekurangnya kerajaan masih prihatin terhadap rakyatnya. Alhamdulillah.





Rutin aku dua hari ni... hurm... Sedikit sebanyak sebenarnya dok fikirkan nasib selepas Covid 19 ni. Namun aku positif mengenai masa depan yang mana selepas ni akan banyak fokus kepada bisnes online yang banyak membantu rakyat Malaysia ketika dilanda wabah Covid 19 ni. 

Cuma persoalannya.. apakah aku akan survive dalam 'pertempuran' ini ? Semoga kita semua dilindungi Allah. 

You May Also Like

0 comments