Hari 4 : Sehari sebelum ATM membantu PDRM - BEN ASHAARI

Hari 4 : Sehari sebelum ATM membantu PDRM

Khabarnya  hari ni ramai pakat cabut balik ke bandar semula sebelum ATM 'turun padang'. Lebuhraya kembali sesak. Adoiii.. lari sana sini macam kena kejar dek musuh. Apa yang nak ditakutkan pun tak tau laa.. Duduk rumah diam diam , kan senang.

Hari ni kes makin meningkat. Bagi aku tidak mengejutkan sebab memang dah dijangka. Mustahil akan menurun dalam seminggu dua ni. Selagi mana kerajaan belum benar benar membendung virus ni , jangan mimpi nak turun. Setakat ni, kerajaan berusaha nak memutuskan rangkaian virus ni dengan cara menyekat pengerakkan rakyat tapi sayangnya , arahan ni tak ramai faham.

Pasni ketua keluarga je boleh keluar beli barang dapur

Dukacita , fronliner negara mula dijangkiti virus ini. Dan inilah yang menakutkan. Jika ramai yang terkena , sapa pulak nak selesaikan masalah ni ? Apakah kita perlu mintak bantuan dari negara luar seperti mana Itali meminta bantuan China ? Nak harap negara jiran , mereka pun sedang berhempas pulas membasmi virus ni gak. 

4 hari di rumah , memang dah bengkak bontot. Hahaha.. Tapi nasib baik la aku dah biasa begini di Kelantan. Malas nak keluar jenjalan sebab tiap kali aku balik sini , Kelantan memang jammed punya. Maklumlah , balik time musim cuti . 

Apa yang aku buat ari ni kat rumah ? Hurm... Setakat ni aku berjaya sekat nafsu makan. Cuma makan awal pagi tadi dan petang. Makan mee goreng jer. Memang tak nak usik nasi ni. Plan aku nak kurangkan bab ni sebab nak catu makanan. Anak anak lak , diorang nak makan roti dan coklat jer. Nasi memang payah nak masuk terutama Qhaliff. Selera barat ! Huh.. 


Harap harapnya kehadiran anggota tentera membantu polis esok dapat mengurangkan manusia di atas jalan raya seterusnya dapat mengesan mereka yang positif  Covid 19 ni. Dan seterusnya membendung virus ini dari berleluasa... bukans saja di Malaysia tapi di dunia. 

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.