Hari 8 & 9 : Mulai terasa kesan buruk..

by - Mac 27, 2020

Awalnya, seolah pesta. Masih ada yang degil. Masih ada yang anggap ianya gurauan dunia. Ada yang tak kisah sama sekali. Bagi yang sedar , mulai panik.  Namun masih ramai yang tenang. Inilah ujian Allah buat hamba-hambaNya yang mana semakin hari semakin alpa ! Yer.. kita ! 

Dalam ketika ini. ada yang bijak rebut peluang . Dunia dan akhirat ! Kita kesuntukan masa. Namun masih ada yang rasa ingin hidup seribu tahun lamanya lagi !  Takut mengenang kematian yang ada di depan mata , lagaknya ! Hurm..



Kedegilan membawa binasa.. Disebabkan nila setitik... rosak abis susu sebelanga ! Ni baru permulaan.  Namun aku harap inilah pengakhirannya. Cukuplah tapi sayangnya aku rasa tak mungkin. Masih banyak kes yang tak tau punca dari mana. Pihak KKM masih menyiasat. Mereka bekerja keras .


Di luar negara , semakin buruk ! Mereka pandang rendah akan virus ini. Kononnya ianya cuma flu atau virus biasa. Siap berpesta ! Gelak pada mereka yang pakai face mask. Mengeji ! Yer , itulah sikap mereka. Dan mereka sedang 'menikmati' hasil dari perbuatan mereka.. dan kita sendiri ! 

Alhamdulillah.. hari ni aku masih berkesempatan menulis di blog... Hari esok ? Entah la.. ketika ini , manusia ibarat berperang dengan musuh paling menakutkan. Jika dapat atasi , manusia ada satu lagi musuh yang bakal ditempuhi... ekonomi ! 

Semoga Allah lindungi kita semua. Ampun maaf dari aku jika penulisan di blog aku selama ini ada yang menguris hati korang.. 

You May Also Like

0 comments