Lelaki ini ajar bagaimana nak baiki masalah bahu dan lutut aku !

by - Khamis, Julai 11, 2024


Sebelum ni , aku tak mampu buat gini. Agak ketat pada bahagian bahu. Jika ketat , memang tak best rasa. Dan selalu akan melibatkan belikat , leher dan juga lengan. Semuanya berpunca dari malas nak membuat regangan badan ketika sebelum bersukan dan juga selepas bersukan. Perit bila dah tua nanti. Heee.. macam aku sekarang. 

Kena rajin buat untuk longgarkan semula. Begitu juga dengan lutut aku. Bukan masalah lutut longgar ke atau lutut lari tapi sebab regangan tak buat dengan betul sebelum bersukan mahupun selepas bersukan. Maka , kecederaan mudah berlaku. 

Macam lutut aku ni.. aku dah buat fisioterapi dan juga akupuntur baru baru ni. Masing masing nasihatkan aku untuk membuat regangan dengan betul sebelum mula workout. Jika tidak , akan memudaratkan lagi otot otot badan. Bukannya aku tak buat tapi aku mengejar masa. Hee.. salah sendiri. 

Alhamdulillah.. aku jumpa video ni di Instagram dan dia ajar cara untuk melonggarkan otot otot yang ketat. Dan berkesan. Kena rajin buat. Bukan sekali buat terus ok yaa... Dan di IG dia, banyak tips tips melibatkan otot dia tunjukkan. Memang bagus ! 

Cara nak hilangkan sakit bahu : TWStraining

Cara nak kuatkan lutut : TWSTraining

Dapatkan resistance band di SINI..

Semoga bermanfaat.



 

You May Also Like

0 comments