ASSAM HOUSE PUTRAJAYA

 

image

Kali pertama ke sini.. Kali pertama nampak , dan terus masuk. Walhal sebenarnya nak ke My Masak yang terletak hujung sana tapi nampak susun atur di ASSAM HOUSE ni lebih menarik di samping berhawa dingin. Anak anak tengah tidur , maka biarlah mereka lena dalam kedinginan.. kan kan ? Hehehe..

image

Terletak di Ayer@8  Putrajaya , Assam House telah beroperasi lebih 3 bulan.  Aku tertanya gak apakah kelebihan restoran ni berbanding dengan yang lain ?

Setelah berbincang dengan wife , kitorang pon masuk laa.. Walaupun ada 10%  service charge , kitorang redha je la.. Mana tau , masakannya sedap , kan ? Haaa…

image

Alhamdulillah.. langkah kanan kitorang disambut dengang senyuman. Terus terasa lapar.. Persoalan seterusnya , nak makan apa ? Hurmm..

image

Tengok menu..

image

image

Banyak pilihan.. semua nampak menyelerakan.. Tapi mana satu yang aku teringin nak makan ?

Sambil order , sambil layan permandangan indah di luar tingkap.. Cari feel kata orang ! Hahahha…

image

Ok… Aku ada idea ! Aku nak test cantonese keow teow. Biasanya bagi aku laaa… kalau masakan keow teow dia sedap , yang lain mesti sedap ! Tu pendapat aku laaa !

Memandangkan pelanggan tak ramai ketika ni , maka order aku sampai cepat ! Alhamdulillah.. kelaparan gituu..

image

Manakala wife amik bubur. Dia leh kongsi dengan Zahra.. Hehehe.. Penjimatan ..

image

Sedap kantonis keow teow aku ! Terasa keenakkannya.. Bubur tak sempat aku nak rasa sebab diorang berdua abiskan . Aku tapau nasi goreng cina untuk Qhaliff makan di rumah memandangkan dia masih lena.. Pun sedap rasanya.

InshaAllah , nanti nak singgah lagi.. kali nak nak rasa tom yum lak.. Heheh… Apakah lebih sedap dari biasa yang aku makan ? Jeng jeng jeng…

4 ulasan:

  1. Wah sesekali jalan jakan kat Putrajaya boleh singgah ni..

    BalasPadam
  2. view nyer giler cantik!
    selera akan bertambah kalu view cantik ni :)
    and gambo yg Ben share tu, nampak sedap !

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009