Hari 3 : Susah sangat ke nak ikut perintah ?

by - Jumaat, Mac 20, 2020

Sana sini viralkan video spesis spesis tak dengar arahan. Ada yang tak tau dan ada yang saja saja engkar ! Diorang ingat sekarang ni kerajaan kasi cuti cuti Malaysia kot ? Haish.. Mungkin mak bapak diorang sendiri pun tak tau akan bahayanya virus Covid-19 ni. Kalau ditunjuk pada diorang camana mereka nazak sebelum mati , mungkin kecut perut kot ? Hurmm..

Letih nak cakap pasal ni. Sampaikan YDPA pon terpaksa turun padang tengok camana karenah rakyat yang tak reti duduk di rumah. Jalan raya masih penuh dengan kereta. Hurmm... Dan akhirnya , Menteri Pertahanan dah keluarkan arahan...ATM akan bantu PDRM ! Baguslah... Naik meluat tengok perangai masing masing. 

Anak anak.. hehe.. Dah start boring di rumah. Free Astro pun bukan nak tengok sangat. Nak jugak cari gajet. Nasib baik biras aku ada sekali kat rumah. Dia cikgu..Apa lagi ! Pakat kena belajar la diorang. Ngan aku , mana nak sangat. Hurmm... Tapi aku pun mainkan peranan la. Takda la serah gitu jer. Aku pun ajar mana yang aku teror.. Ecece... 

Mak mertua lak masak sedap ari ni. Nasi kerabu gitu.. Memang mengketedarah nasi je la jawabnya aku. Huhuh.. Tak berpantang nasi dah. Adeh..Esok start baru balik la ! Diet nasi. Huhuh.. Aku terlupa sebenarnya aku diet nasi. Hahahaha.. Dah dia masak , kan ? Adeh..

Dan aku.. habiskan masa dengan cari info info terkini di dunia mengenai virus ni. Ada yang kasi harapan. Ada yang bikin gementar ! Macam macam la diorang ni. Yang kata dah jumpa anti virus.. ada yang kata semakin bermutasi beratus kali ganda la ! Haish..  Garu kepala gitu..

Bagi aku.. Virus ni menyatukan dunia. Mana yang sibuk cari harta.. terlupa ada anak bini. Nah, masa untuk bersama di rumah. Dan biarlah bumi berehat sebentar. Kasi dia sembuhkan dirinya... Dah lama dirosakkan manusia. Tak henti henti dirosakkan !


You May Also Like

1 comments

  1. Musim coronavirus Covid-19 banyak hand sanitizer dan topeng muka habis. Di sini saya nak syer bagaimana kita boleh buat hand sanitizer sendiri dan ia jimatkan kos

    BalasPadam