Apa jadi dengan si perokok tu eh ? - BEN ASHAARI

Apa jadi dengan si perokok tu eh ?

Ramai kawan tertanya tanya... Apa jadi si terusnya ? Korang rasa mana yang best ?

  • Si Perokok disamankah ?
  • Pekerja restoran menegur perbuatan dia tu ? 
  • Pelanggan menegur ? 
  • Atau pelanggan bangun dari situ , mencari tempat duduk lain ?
  • Si terbatuk batuk lalu mati kat situ. Pelanggan bangun dan buat tak tau. Matilah kau di situ !
  • Si kawan menasihati dia. Padamkan rokok dan hormati pelanggan lain termasuk dia.
  • Pegawai Kesihatan muncul depan dia dan dia terbatuk batuk ! Surat amaran diberi ! 
  • Kawan dia kasi pelempang atau penerajang tepat pada paru paru dia sebab bongkak !
Semakin ramai aku nampak menidakkan arahan terbaru kerajaan ni. Apakah sebab sekarang ni tempoh percubaan dan tak nak amik pusing? Jangan la begitu. Jika kita nak orang hormat kita, kita kena mulakan dengan menghormati orang lain. Tau la awak besar dan kuat.. Kalau orang tegur awak merokok , kasi sound tepat ! Tapi takkan dengan rokok pun kalah ? 

Rokok ni merbahaya. Kalau tak tau , sila la amik tahu.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.