Apa jadi dengan si perokok tu eh ?

Ramai kawan tertanya tanya... Apa jadi si terusnya ? Korang rasa mana yang best ?

  • Si Perokok disamankah ?
  • Pekerja restoran menegur perbuatan dia tu ? 
  • Pelanggan menegur ? 
  • Atau pelanggan bangun dari situ , mencari tempat duduk lain ?
  • Si terbatuk batuk lalu mati kat situ. Pelanggan bangun dan buat tak tau. Matilah kau di situ !
  • Si kawan menasihati dia. Padamkan rokok dan hormati pelanggan lain termasuk dia.
  • Pegawai Kesihatan muncul depan dia dan dia terbatuk batuk ! Surat amaran diberi ! 
  • Kawan dia kasi pelempang atau penerajang tepat pada paru paru dia sebab bongkak !
Semakin ramai aku nampak menidakkan arahan terbaru kerajaan ni. Apakah sebab sekarang ni tempoh percubaan dan tak nak amik pusing? Jangan la begitu. Jika kita nak orang hormat kita, kita kena mulakan dengan menghormati orang lain. Tau la awak besar dan kuat.. Kalau orang tegur awak merokok , kasi sound tepat ! Tapi takkan dengan rokok pun kalah ? 

Rokok ni merbahaya. Kalau tak tau , sila la amik tahu.

Tiada ulasan:

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.