Restoran di Putrajaya , diarah tutup kerana kotor !

Berita lanjut di Berita Harian 


Selalu ke Ayer@8 , Putrajaya ni. Tapi tak pernah berminat nak singgah makan kat sini. Tak tau kenapa ! Tapi orang senantiasa penuh. Di Ayer@8 , ada dua tiga tempat jadi pilihan aku biasanya dan ianya memang bersih.. bagi aku la. Malah wife aku sendiri kalau nak makan tempat di luar , memang memilih. Kotor skit pon tak nak. 

Restoran yang diarah tutup ni bila aku tengok kat page dia memang dapat review yang teruk la. Adeh. Sian.. Apasal la jadi gitu ? Aku tengok makanan , memang tertarik la rupa. Sayangnya servis tak power lak ! Hurmm.. 

Totally NOT RECOMMENDED for Medina Putrajaya! I swear I'm not going to step my foot again in this restaurant. Bad and slow service from the waitress. I ordered 2 set of telur bistik and yet I've been given only 1 set and when I asked the waitress she's claiming that food is already made for 2 person in 1 plate but the portion is too small even it is not enough for 2 person eating too! They even charging me RM18. 60 for that small portion of telur bistik! My mom ordered for bihun goreng but the taste mashallah it's so tasteless, flaccid and overly soaked. Hello if you can't cook properly please do not open a restaurant okay! Moreover with that kind of small food portion it's totally over pricey! I didn't even bother about the price as long as the food and service is nice of course it is not like your lousy restaurant yea "

"Thot of having a simple dinner with family. 

Hmmm.... Menunggu makanan yg dipesan mmg mengambil masa tapi bila tgh lapar dan melihat 2-3 famili yg datang kemudian pun dah habis makan maka mulalah level nafsu amarah naik. Namun cuba sabar. 

Bila ditanya dengan pelayan ttg pesanan kami...diberikan jawapan order dah naik, sekejap lagi. Akhirnya sampai jua pesanan kami namun maggi tomyam, mee tomyam dan mee goreng mamak telah sejuk. Kami syak ianya telah disiapkan lama dah. Namun disebabkan lapar, kami telan jua. Tapi hampeh sebab maggi terasa masin..dahle sejuk! Teringat iklan radio yg menyebut...jgn viralkan di media sosial kerana bukan budaya kita. 

Yelah...yelah...Cuba berbuat secara berbahasa. Pergi jumpa juruwang kerana pelayan memberitahu pelayan adalah pengurus utk mlm ni. Bila diberitahu yg maggi tu masin yg amat dan dah sejuk. Dia tanya meja mana? Diberitahu meja luar dan menjemput beliau utk datang ke meja. Namun pelawaan tidak dilayan walaupun tiada pelanggan di kaunter. Maka ambo bawalah dua mangkuk maggi ke kaunter dan serahlan kpd beliau utk dirasa tahap kemasinan dan maklumkan supaya order ini dibatalkan tanpa bayaran. 

Maka kembalilah ambo ke meja utk menghabiskan mee goreng mamak. Tetiba pelayan menghantar bill dan berdiri disebelah tanpa berlalu pergi seilah-olah kami kena membayar makanan (bill dengan harga maggi dibatalkan) Terkejut kerana kami tidak meminta bill lagi. Terasa seolah-olah dihalau...ambo sekeluarga membayar dan keluar dari tempat tersebut. 

Mungkin status ini tidak patut di upload namun sebagai peringatan kpd ambo sekeluarga dan sahabat sekelian, ambo rasa wajar.  Mohon pihak pengurusan Restoran ini lebih cakna dan membuat penambahbaikan. 

Maaf kerana menggangu perjalanan perniagaan kamu. Namun anggaplah ini sebagai teguran untuk penambahbaikan sistem penyampaian kamu "


Aku pun tak tau la nak kata apa bab restoran ni. Tokey bagus , pekerja hancus. Gaji kecik ? Kerja teruk ? Hurmmm... Dah tu , kalau nak gaji besar , jadilah chef. Kalau nak gaji besar... chef nak gak lagi besar ! Kalau semua pakat nak besar, harga makanan mesti akan mahal. Sapa je nak datang makan ? Takda pelanggan... takda la gaji. Takda gaji , sapa nak kerja ? Huhu..

Dari segi kebersihaan ni , payah nak kata laa..Sebagai pelanggan , kita bila gi makan mana mana restoran , cuba la tengok status restoran tu yang dipampang. Jangan main bedal jer. 

1 ulasan:

  1. Bab2 kebersihan , kuantiti dan kualiti makanan kena la jaga barula pelanggan rasa tak rugi membayar dengan harga yang diminta . Ni tak harga cekik darah makanan tak sedap camne tu .

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.