Pahang oh Pahang ! Apa dah jadi ??? - BEN ASHAARI

Pahang oh Pahang ! Apa dah jadi ???

Aku terkedu. Ingatan dengan kerajaan baru ni , mampu ada perubahan tetapi apa yang berlaku sangat menghampakan sama sekali ! Aku tak nak anak cucu aku nanti melihat gambar untuk menikmati keindahan alam semula di negara kita. Yang sedia ada , tak jaga dan dipelihara malah dimusnahkan demi kekayaan ! Di mana dan apakah peranan mereka yang sepatutnya bertanggungjawab dalam isu isu begini ? 

Taman Negara Pahang adalah kawasan pelancongan yang kaya dengan flora dan fauna. Bila dah jadi begini , sapa nak bertanggungjawab ? Masing masing menuding jari. Hurmm..



Nah.... sekarang kita tengok di kawasan Cherating lak. Satu tika dulu tempat ni cukup meriah. Baru baru ni aku pergi , eh... lengang. Malah Masjid Chukai yang besar tu , lepas Isya' terus tutup dan sunyi. Tiada orang luar singgah pun ! Huhhhh...Berbeza dengan Masjid Bentong. Sehingga jam 10 malam pun masih ramai orang singgah berehat dan menunaikan solat. Hurmm.. 

Dan di Cherating , beberapa buah hotel telah pun menutup operasinya. 

016 - Impiana Cherating tutup
2017 - Riverside Chalet tutup
2018 - Cherating Bay Resort tutup
2019 - Legend Cherating tutup
2020 - ?? 

Sesuatu perlu dilakukan di sana. Apakah kita perlu melancong ke luar negara dah sekarang ni untuk menikmati kecantikan dunia ini ? Dan di dalam negara... sedikit demi sedikit hilang ! Ianya bukan sekadar berlaku di Pahang saja sekarang ni. 


7 ulasan:

  1. Betul.. takkan nak ke luar negra untuk menikmati pemandangan indah sedangkan dalam negara memang ada

    BalasPadam
  2. kering terus sungai pahang

    BalasPadam
  3. BN is Pahang state government. Why is this a federal government matter? Please go ask BN. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pahang_State_Legislative_Assembly

    BalasPadam
  4. Betul abg ben, sekarang ni sungai pahang dah macam tak ada .Tambah-tambah orang cari etok etok
    Contest Anniversary 7 Years Miss Nadya

    BalasPadam
  5. phg kubu umno dari dulu...

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum wbt...wahai saudara-saudara ku skalian,perbanyakkanlh amal ibadah,teguhkanlh IMAN.. sesungguhnya ini adalah ujian Allah SWT pd kite... Doa adalah senjata orang mukmin... Insyaallah... Allahuakbar///

    BalasPadam
  7. Dunia menuju akhir zaman... teknologi akan musnah dalam masa terdekat mungkin dalam masa 2 ke 5 tahun dari sekarang. Rapatkan saf dan kembali lah kepada Alquran dan sunnah...

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.