Bank Negara dan bank lain u-turn ??? Kena bayar apa lak ni ?? - BEN ASHAARI

Bank Negara dan bank lain u-turn ??? Kena bayar apa lak ni ??


Kecoh semalam ! Aku terkejut gak. Tapi akhirnya tarik nafas lega ! Letih nak fikir u turn atau tidak tapi yang pasti aku amik je moratorium tu.  Kenapa ? Sebab dalam tempoh 6 bulan ni , ekonomi dunia sedikit tenat. Dan aku yang cari makan kais pagi makan pagi ni, pastinya nak kena standby banyak tunai di tangan. Dalam 6 bulan yang diberikan tu , kena cari job yang lebih kukuh dan pastikan banyak simpanan. Selepas tu , bayar je la balik seperti biasa termasuk juga faedahnya. Apa boleh buat kan ? 

Nasib baik aku di Kelantan ! 

Alhamdulillah.. sepanjang tempoh PKP ni , aku sekeluarga di Kelantan. Ayah mertua yang meniaga kedai runcit senantiasa tidak putus bekalan makanan di rumah metua aku ni. Anak anak pun dapat makan apa diorang nak. Dan makanan online di sini pun banyak ada jual ... Hee..

Paling penting , ketika di sini.. dapat jimat banyak duit. Kongsi kongsi beli  barang dapur dan juga penggunaan air cond. Kalau kat umah aku tu , mau dua aircond on sentiasa ! Huhuh..Pentingnya penjimatan kewangan ni adalah untuk persediaan 6 bulan mendatang. 

Covid 19 ni tak tau lagi akan selesai bila. Dan apa yang kerajaan dan bank lakukan tu adalah patut kita sambut dengan baik dan tak perlulah nak maki hamun mereka. Bayangkan jika mereka tak buat dan di kala ini , ramai yang kehilangan punca pendapatan. Kena potong gaji dan sebagainya. Camana nak bayar duit kereta ??? 

Mereka yang tak berjimat tu... hehehe... nasib la ! Sepatutnya ketika ada duit lebih tu.. bijak bijak menyimpan. Dan tak perlu shopping kaw kaw pun. Beli yang penting jer.. 

1 ulasan:

  1. Selagi boleh bayar tu, kita bayar jelah.
    Bahaya juga nanti in the future macam2 boleh berlaku.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.