Anak menangis nak pergi sekolah ?

by - Mac 28, 2022

Minggu ke 2 persekolahan. Kat mana tempat duduk anak kita dalam kelas ? Belakang ? Ada tanya diorang tak , nampak apa cikgu tulis di papan ? Kalau mereka jenis kerap guna gajet masa PKP tahun sebelum ni, maka sebagai ibu bapa.. kena buat pemeriksaan mata. Ada yang dah mula juling juga yer ! 

Nak buat kat mana ? Kalau nak biasa biasa jer.. gi je pusat optometrist berdekat anda atau kalau nak details , gi bawa jumpa pakar mata. Nanti buat je pemeriksaan mata secara lengkap. Bukan apa.. mata kita tu memainkan peranan penting. Jangan nanti remaja, pakai kanta tebal mereka ! Sian kalau tak ambil tindakan dari sekarang. 

Kalau sah ada masalah mata , tanya pendapat mereka. Apa perlu buat ? Ada yang boleh buat fisio untuk rawatan mata tu. Tapi jika ada yang dah perlu gunakan cermin mata , jangan pening kepala. Buatlah cermin mata untuk mereka. Jangan biarkan mata tu begitu saja. Nanti mereka akan mula sakit kepala. 

Mahal ? Takda la. Sekarang ni banyak dah cermin mata yang murah murah. InshaAllah semua berkualiti. Cuma perbezaan dari segi material jer dan juga service . Macam aku , aku biasanya cadangkan kawan kawan ke Sungei Wang Plaza, KL jer. Kat sana , ada banyak kedai cermin mata tapi kena pandai pilih la. Kalau salah pilih.. memang boleh terkedu la. Ini kat mana mana pun sama jer. Sebab tu aku syorkan satu tempat ni dan 'jual' je nama aku.. ' Ben yang rekemen kedai ni.. ' InshaAllah tak terkedu. Hee..





 Puashati ! InshaAllah.. kawan kawan yang bawa keluarga mereka ke sini untuk buat pemeriksaan dan belian cermin mata, akan pulang dengan senyuman. Jika ada yang tak berpuashati, boleh je kembali dan beritahu apa masalah. Mereka akan dilayan dengan baik sekali. Dan paling penting, cepat siap ! Ramai buat cermin mata ni , nak cepat siap. Maklumlah , nak guna segera. Harga ? Ada pilihan ikut bajet korang. InshaAllah dapat yang baik baik dan berkualiti , mengikut harga yang dibayar. Hee..

Sebarang pertanyaan korang boleh terus je whatsapp ke Mr. June di 0163636464 . Lokasi , Sungei Wang Plaza di Kuala Lumpur. 

You May Also Like

0 comments