Sesuai untuk peminat kopi dan juga yang ada diabetis !

by - Mac 11, 2022

Kesihatan di zaman ni , sangatlah mahal harganya. Ramai dah mula ambil berat mengenainya. Ada yang tak kisah... tu mungkin hartanya menimbun ! Sakit, gi jumpa doktor jer terus. Tak pe la kan. Kena masuk wad pun , ok je. Duit banyak. 

Tapi aku tak nak ! Duit ada pun cukup cukup untuk nak hidup jer. Sebab tu aku pentingkan kesihatan. Bukan takut mati tapi tak banyak duit nak buat rawatan jika penyakit mai singgah ! Maka sebab tu aku menitikberatkan penjagaan kesihatan terutamanya pemakanan. 

Macam macam aku buat untuk pastikan kesihatan diutamakan dan yang pastinya, keluar sedikit kos untuk meningkatkan perlindungan badan aku sekeluarga. Tapi perlu ingat, golongan yang sudah lebih 40an macam aku ni perlu diutamakan. Maklumlah, jika kita tumbang.. sapa nak sara anak anak andai mereka masih kecil, kan ?

Antara yang terkini aku dan wife amalkan ialah pengambilan halia hitam. Lama dah aku dengar pasal kunyit hitam ni. Sekarang baru nak cuba. Kenapa sekarang ? Sebab ada VCafe ! Wife aku , golongan yang ketagihan kopi ! Hahahaha.. Setiap hari wajib nak kena minum kopi. Dan baru baru ni, dia ada buat pemeriksaan untuk diabetis... pergh , naik tinggi kau ! Terus dia takut dah tapi ketagihan tu tak boleh nak hilang terus macam tu. Kena ubah jenama kopi. Cari yang tak manis dah.

Sebab tu aku kasi dia VCafe. Kopi VCafe ni , bagusnya ialah campuran ialah mereka yang ada diabetis yang nak turunkan bacaan atau yang suka minum kopi tapi taknak kena diabetis, boleh amik VCafe. Baru baru ni aku bawa balik ke Kelantan , mak dan adik ipar suka minum. Katanya sedap. Nak order lagi kat aku. Adeh... 

Minum sepaket kopi Vcafe setiap pagi sebelum & selepas makan. Untuk diabetes tahap 2 disarankan ambil 2 paket sehari pagi dan malam.







Kelebihan kopi VCafe
  • Mesra Kencing Manis - Tiada gula pasir sebaliknya menggunakan"nano sweetener". Ekstrak tebu hitam yang mempunyai rasa manis tetapi tidak menaikkan gula dalam darah. Sesuai untuk yang rindu dan dah lama tak minum manis.
  • Ekstrak Halia Hitam - Memberikan tenaga, mengurangkan kolestrol & paras gula dalam darah. Meningkatkan keinginan seksual pada yang dah lama tak bersama.
  • Ekstrak Manggis - Memberi tenaga & sumber utama anti oksidan. Wajah akan nampak lebih berseri & segar.
  • Biji Kopi Premium Brazilian Arabica diimport khas dari Brazil tetapi di proses di Malaysia - Meningkatkan metabolisma. Menurunkan berat badan.
Manakala untuk aku lak.. aku amalkan VR4 ! Apa VR4 ni lak ? VR4 adalah ekstrak halia hitam yang mana menggunakan 100% Ekstrak Asli Halia Hitam. Halia Hitam ni dapat membantu menurunkan paras gula dalam darah.

Selain itu, halia hitam memberikan tenaga dalaman , mengurangkan kolestrol & paras gula dalam darah. Khas untuk lelaki , dapat meningkatkan keinginan seksual pada yang dah lama tak bersama.Dan untuk orang tua , bagus mengurangkan masalah sakit sendi  selain dapat membantu mengatasi arthritis dan penyakit sendi.


Sangat bagus untuk orang tua kita. Hadiahkan buat mereka dan untuk golongan yang sedang meningkat usia.. amalkan ! Bagi ibu mengandung , tak sesuai yer. Untuk pertanyaan lanjut , korang boleh terus whatsapp ke Dr. Razali di wasap.my/60126146893 .

Untuk pengetahuan korang , Dr. Razali juga Covid Survivor yang mana ketika dia dijangkiti virus Covid 19, dia amalkan pengambilan VR4. Masa aku jumpa dia baru baru ni, nampak cukup sihat dan segar orangnya walaupun dah berumur lebih 60 tahun ! Nampak macam 40an jer. Huhuh...

You May Also Like

1 comments