Nak kurus atau turunkan berat badan ? Cuba tips ni !

by - Rabu, Mei 08, 2024

Sesungguhnya , aku dah berjaya lakukan tanpa sebarang suppliment sintetik ! Heee... kalau dulu , aku nak turunkan berat badan , aku ambil fat burner yang mengandungi kafein dan beberapa bahan lagi yang dikatakan boleh membantu menaikkan metabolisme dan membakar lemak ! 

Memang berjaya tapi ada kesan sampingan ! Jantung laju wooo ! Mungkin kita anggap biasa tapi sebenarnya tak bagus untuk jangka panjang. Korang boleh buat kajian sendiri. Aku malas nak cerita lebih tapi aku dah ada beberapa pengalaman termasuklah rambut gugur !! 

Bila berhenti ambil fat burner , badan mula naik balik kerana selera makan bertambah. Tak boleh nak kawal sebab tak tau nak kawal camana. Kesudahannya , badan jadi sebu dan gebu. Orang kata bila berisi ni nampak muda tapi yang diorang tak tau ialah penyakit mula nak menyinggah. Dalam gambar di bawah ni , aku ada masalah sakit sendi di lutut dan siku. Perut berlemak kiri dan kanan ! Punya payah nak hilangkan. 


Otai otai gym ada ajar. Jaga makan.. jaga makan ! Katanya diet ! Tapi dalam diam diorang ambil barang juga untuk hilangkan lemak. Nak diet 100% ? Diorang takut hilang size otot. Heehehee.. Dengar boleh nak caya 100% tu , tidak lah. Tapi ada yang benar benar kasi tips pemakanan sihat dan berdisiplin. Bentuk badan pun kita boleh tau dah sapa yang benar benar asli ! 

Nak makan apa ?? Zaman ni sejujurnya ada banyak infomasi di hujung jari berbanding ketika aku di usia 20-30an. Main belasah makan. Kata mereka jaga gula, jaga minyak dan jaga lemak ! Dah tu nak makan apa jer ??? 

Masa tu aku memang tak tau la nak makan apa jer tapi sekarang dah tau apa yang patut aku makan dan apa yang patut aku elakkan . 

Ambil complex carb ! 

Telur tinggi kolestrol ? Banyakkan membaca lagi. 

Kesihatan perut amatlah penting dalam usaha nak menurunkan berat badan. 

You May Also Like

1 comments