Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 22 Ogos 2014

Bila mandikan Zahra ..

 

Terus terang , aku cukup seriau tiap kali nak mandikan Zahra. Bukan mudah nak mandikan bayi ni. Kena hati hati 200% ! Bukan sekadar rindu awak 200% tau !! Haaa ..

Tapi kalau tak mandikan dia , aku rindu pulak nak tengok mata dia yang memandang tepat mata aku setiap kali jirusan air pada badan dia .. Dia memandang dan senyum ! Dia bukan mudah nak senyum. Sapa sapa yang pernah jumpa dia , pasti akan pelik.. Muka masam memanjang ! Walha dengan mak ayah dia , mudah giler nak senyum.Anak daddy sungguh..

Photo

Terus terang.. sebenarnya aku cukup beruntung dapat mandikan kedua dua anak aku , sendiri ! Pengalaman membesarkan anak , adalah sesuatu kenangan yang jauh lebih indah dari bergambar di depan Eiffel Tower.. Eh ?

Photo: Salam .. Selamat pagi..

Semlm , mimpi aku menang pertandingan buat kali pertamanya dlm hidup aku..Dan hadiahnya , bercuti ke Paris !!! Huk alohh.. 

Nampak benar rindu kt Paris.. Hahahaha

Cuma selepas mandikan dia tu , aku jadi sedikit cuak .. Dia akan menyusu biasanya.Pastu tidur.Masalahnya dia menyusu badan jer.. Botol tamo.. Hurm… Camana nak tidur ?

9 komen :

Dash Aris berkata... [Reply to comment]

Lama lama dia mau gak botol tu. Dukung dia mcm nak menyusu dan beri isap botol. InsyaAllah.

Wenwink Kidu.Duki berkata... [Reply to comment]

sian zahra...
xpe... mngkin mula2 ni jeee.. hrp dia akan menyusu botol secepat mungkin

Dkna Abza berkata... [Reply to comment]

cer beben letak botol susu kat tek beben..konon2 can susu ibu dia.. kot menjadi ...hehehehe..

tapi kalau dah lapar sangat mesti zahra minum gak kan?

hana syafiah berkata... [Reply to comment]

Try botol susu jenama tommee tippi. Kut2 zara nk...

Siti Munira berkata... [Reply to comment]

Comel Zahra....baby memang suka mandi...lepas mandi mesti nak susu...lepas tue tidur.

✿AINAA ROSEBERRY✿ berkata... [Reply to comment]

Comelnyaaa zahra! Geram tengok! Eeeeee. Rasanya abang ben kena ajar dah zahra minum botol

Joanna Yunus berkata... [Reply to comment]

In sha Allah dulu sumaiyyah ada masalah yg sama... bagi guna shrink pun sikit je... bila akak mama balik dia akan melekat semelekatnya... nanti dia akan nak dgn sendirinya...

Zasillah Ariffin berkata... [Reply to comment]

kena pandai pandai acah acah susu badan lah cenggitu...hihi

eima berkata... [Reply to comment]

boleh jd calon ayah mithali dah ni .. hebat la .. klu suruh lelaki lain belum tentu dpt mandikan baby kecik tau

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI