Makin berjaya sesuaikan keadaan ?

by - Ogos 22, 2014

 

Nasib baik Jumaat hari ni.. Wife dapat lari balik sekejap untuk bantu aku meregangkan badan. Ragam Zahra mmg aku dah boleh baca.. Dia mmg berperangai gitu. Manja ! Nak kena layan dia jer .. Tu pasal abang dia pon cemburu semacam ..

Photo

Bila petang petang gini , nak tidurkan Qhaliff kena mandikan dia dulu.. Pastu kasi susu kambing kat dia.. Susu formula , dia tak nak dah ..

Bila dua dua dah tidur .. barulah aku dapat tarik nafas lega ! Tapi tak mudah ok ! Kekadang aku terfikir.. Macam murah sangat je pengasuh amik RM250-300 sebulan untuk jaga seorang anak ! Bukan senang.. Hurmm… Nyawa orang lak tu.. Hurm..

You May Also Like

8 comments

  1. sshnya menjaga anak kecil itu sy setuju

    BalasPadam
  2. saya sendiri yang beri mak RM400 sebulan pun rasa macam tak cukup lagi, jaga budak ni bukan senang...

    BalasPadam
  3. ohh sangat bangga dgn abg ben... kagum2 ;)

    BalasPadam
  4. tu pasal pcl tulis entri "mampukah dgn dua tangan dan kudrat yg ada.." untuk jaga anak orang bagai menatang minyak yg penuh... ; jawbnya mmg tak mampu..senang cakap hanya ibu bapa sendiri yg mamou lakukan...itu pun kalau yg sanggut berenti kerja macam Ben :)

    BalasPadam
  5. semua kerja kena ikhlas dan kena banyak sabar ,maq mengasuh selama 18 tahun Ben , ni ptama kali maq lihat lelaki memahami betapa 'indah' nya mengasuh anak kecil ,tak semua lelaki mgalami detik sukar ni ,sebab tu bila ada majikan minta kurangkn harga dari 250 kepada 180-200 *mengasuh selama hampir 12 jam,nak menangis maq rasa .sanggup dia nilaikan tanggungjwb menjaga nyawa anak dia mcm tu je murahnya ..:'(

    BalasPadam
  6. masing-masing dengan gaya yang tersendiri dan kerenah juga berlainan....susah nak kendalikan jika tidak mahir dan kurang sabar

    BalasPadam
  7. betul sangat upah pengasuh tu mmg rasa macam tak cukup jer...tapi tulah kemampuan setiap org nak buat cemana...entry ni pon terbaik..isu bab pengasuh tu penah jugak terfikir dulu. penat jaga anak kecil ni.

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah untungnya wife dan anak2 En Ben..

    BalasPadam