Di Kota Romantik Paris , Perancis !

 

Bonjour ! Perghh.. Aku sempat belajar satu perkataan jer dalam kapal terbang .. MERCI ! Iaitu TERIMA KASIH ! Bukan apa .. kita kena ramah ucap Terima Kasih .. Haaa.. Lain lain tak tau , tak pee.. Janji ucap terima kasih senantiasa ! Hehehe..

Alhamdulillah.. Tiba juga di Perancis setelah kecoh di FB selama beberapa sejak terima email pelawaan dari Air Asia X . Maunya tak kecoh ! Gi Paris tuuuu.. Free lak tuuuu .. Haaaa !

Dari Dubai dalam kul 4 petang .. Sampai di Paris dalam kul 9 malam gak kot .. 7 jam perjalanan dalam kapal terbang ! Aku terpaksa tidur bangun tidur bangun ! Budak Bollywood yang duduk sebelah aku , asyik keluar masuk je.. Sabar je la.. Aku pun ada anak gak. Confirm dia punya karenah gitu gak ..

Setibanya di France .. kena cop dulu kat Imigresen ! Heeee.. Imigresen mereka , bagus gak ! Tak banyak cerita .. Asyik berborak jer.. Hehehehe ..

image

Cop pertama di passport aku . Hehehehe.. Jauh tuuu …

Dah dpt keluar , aku terus berkumpul dengan rakan lain dan kemudian gi amik beg .. Beg aku , dapat lambat ! Rasanya orang terakhir.. Hehehe..

Dah dapat beg .. terus ke point berkumpul pastu keluar.. Naik teksi ke hotel.. Bila jejak kaki ke luar , tu diaaa.. Udara dia sangatlah segar ! Baru lepas hujan..

image

Rasanya dalam setengah jam jugak nak sampai kat hotel tu.. Hehehe.. Jauh dari airport .. Dekat dah dengan Eiffel Tower.Ok la tu kan ? Hotel ni selesa utk diduduki ..

image

Harga semalam ?

image

Mahal siut ! Nak datang sini bercuti mmg orang banyak duit her aa.. heee..

13 ulasan:

  1. Bestnyaa abang Ben dapat cuti...paris woooooooooooooooo

    BalasPadam
  2. wa bestnye ben ;)
    kota Paris tue ...
    apa-apa pon memang best lahh

    BalasPadam
  3. Seronoknya dapat melancong.bila pulak le giliran AA ek

    BalasPadam
  4. seronoknya kat sana abg ben...

    BalasPadam
  5. wahh, bestnya.. kalau g honeymoon lg best ni abg ben ;)

    BalasPadam
  6. jauh berjalan luas lagi pengalaman!!

    BalasPadam
  7. waa seronoknya berjalan kat negara orang.. free pula tu.. memang berbaloi sebab kat sana kan mahal

    BalasPadam
  8. nak pi sana kalau bawak famili mau kena sedia lebih dari RM10K..

    BalasPadam
  9. gile le g paris free... dpt g paris tumpang tempat beg pun jadi lah

    BalasPadam
  10. perghh mahal juga harganya ye. ni klu hotel di Malaysia dh dpt tdo berhari2. Haha

    BalasPadam
  11. bestnya baca kisah pi paris ni.. walau i dh pi . tetapi ttp rs nak pi lagi...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009