Risau anak dara seorang ..

 

Kul 3 pagi.. aku terjaga .. Tidur awal semalam  sejurus balik dari Alamanda. Terlalu penat badan. Mengantuk sepanjang hari sebelum tu. Pantang dapat letak kepala , pasti terlena. Hurm… Bahaya ! Tapi mata ni mmg tak leh ditahan tahan dah !

Bangun , mandi .. On laptop jap ..  Terdengar la bunyi kereta di luar di ikuti bunyi grill dan pintu ditutup .. Aku jenguk di luar .. Hurmm…

Risaunya bila anak dara aku ni bila dah besar nanti. Andai kata dah sambung belajar , jauh dari mak ayahnya.. Yelah , bila dah pandai berkawan.. keluar sana sini.. balik lewat malam .. takkan kita tak risau kan ?

Beri pendidikan secukupnya.. biar mereka mampu berfikir dengan matang , bijak dan mampu membuat keputusan yang sepatutnya .. kan kan ?

Tak kira anak lelaki atau perempuan.. selagi mereka belum capai usia yang sepatutnya , risau tu tetap wujud..

Semoga kedua anak aku ni , menjadi anak yang mendengar kata dan beriman pada Allah ..

10 ulasan:

  1. Lama lagi tu encik ben....cepatnya risau..heeheee...pendapat saya ...ayah kena garang dan tegas....ada standard prosedur tertentu...memang anak akan patuh sampai ke tua...heheehe...mcm saya...hahahaha...

    BalasPadam
  2. rasenye lagi membesar diorang, kalau ikut zaman sekarang, memang lagi risau rasenye.

    insya Allah kabul doa abang di pagi hari ni..

    BalasPadam
  3. Aminnn.

    Jadi parents skrg memang tak tenang dada.

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum dan salam singgah pagi...ibubapa mana yg tak risaukan anak...semoga apa yg di doakan untuk anak di makbulkan...doakanlah yg terbaik untuk anak kita....

    BalasPadam
  5. semua parent mcm tu.nak anak yg baik dan mendgr kata..tp ble ank dh besar, pndi melawan jer...

    BalasPadam
  6. Sapa x risau dgn anak , lagi² anak dara...yg sedia ada di rumah blh la kita perhatikan...yg jauh di mata..mohon dijauhkan seseuatu yg tak baik berlaku. Asas agama yg kuat sebagai bekalan hidup diberikan..semoga iman kuat di hati.

    BalasPadam
  7. mmg risau abg ben, ni dua org ank dara... cm2 pikir dh... moga dapat didik dgn agama yg kukuh utk bekalan mereka mmbawa diri nanti..

    BalasPadam
  8. kena beri didikan dr awal ... mmg la semua parent risau .. tak yah kate girl je ..boy pun zaman skrg ni .. silap dok berkwn ngan bdk tak baik ..

    BalasPadam
  9. i allah,didik seeloknya ..
    plus benda tu dari hati
    mcm yong,dari kecik mmg la ayah garang sbb askar tp tegas bertempat
    still sampai skarang kalau balik lewat rasa tak selesa apa lagi kalau tengah malam..lewat ka kemana still inform mak ayah~

    BalasPadam
  10. Kadang2 anak tak faham tahap kerisauan mak ayah

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI