Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 27 Februari 2015

Bukan sebarang ‘PANAS’ !

 

Selesai solat Jumaat.. Sewaktu perjalanan pulang , sempat aku check suhu .. Aku berdiri betul betul bawah mentari ..

image

Bila berada di kawasan teduh sedikit ..

image

MasyaAllah.. Panas sungguh ! Sewaktu di Pulau Pinang. 34.7 pon aku dah nak pengsan..

image

Yang ada anak bersekolah tu.. galakkan minum banyak air suam terutama yang sibuk berkaktiviti sukan.. Nasihatkan jangan main panas .. Huhuhu.. Galak sangat bermain nanti terlupa dah nak jaga kesihatan..

Hurmm.. moga pihak sekolah pun amik berat jugak la soal ni.. Jangan pandang remeh.. Dah pihak berwajib pon bagitau kepanasan kali ni boleh mengundang maut..

Ni baru panas dunia.. Akhirat ? Neraka ? Astagfirullah al a’zim..

3 komen :

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

memang panas tu....elok kurangkan aktiviti luar...

Harith Iskandar berkata... [Reply to comment]

mmg sgt panas...tp Alhamdulillah kat area usj hari ni hujan n redup jer rasa

usna berkata... [Reply to comment]

Aah pns sgt skrg kan tp tmpt sy pun sha alam skrg lebih kurg tiap petg hujan..alhamdulillah

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI