Bukan sebarang ‘PANAS’ !

 

Selesai solat Jumaat.. Sewaktu perjalanan pulang , sempat aku check suhu .. Aku berdiri betul betul bawah mentari ..

image

Bila berada di kawasan teduh sedikit ..

image

MasyaAllah.. Panas sungguh ! Sewaktu di Pulau Pinang. 34.7 pon aku dah nak pengsan..

image

Yang ada anak bersekolah tu.. galakkan minum banyak air suam terutama yang sibuk berkaktiviti sukan.. Nasihatkan jangan main panas .. Huhuhu.. Galak sangat bermain nanti terlupa dah nak jaga kesihatan..

Hurmm.. moga pihak sekolah pun amik berat jugak la soal ni.. Jangan pandang remeh.. Dah pihak berwajib pon bagitau kepanasan kali ni boleh mengundang maut..

Ni baru panas dunia.. Akhirat ? Neraka ? Astagfirullah al a’zim..

3 ulasan:

  1. memang panas tu....elok kurangkan aktiviti luar...

    BalasPadam
  2. mmg sgt panas...tp Alhamdulillah kat area usj hari ni hujan n redup jer rasa

    BalasPadam
  3. Aah pns sgt skrg kan tp tmpt sy pun sha alam skrg lebih kurg tiap petg hujan..alhamdulillah

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.