Berbaloinya bila bikin blog !

by - Khamis, Februari 12, 2015

 

“ Anda ditawarkan ke London bersama bla bla bla… “ .

Terkejut beruk kawan tu ! Kawan tu ialah jiran aku yang mana aku meracunnya untuk membuat blog bagi menambahkan pendapatan sampingan dan akhirnya , blog adalah hobinya.. Bukan lagi untuk mendapatkan pendapatan !  Dan akhirnya memberikan pulangan lumayan setelah dia ikhlas dan berdisiplin mengupdate blog ! Satu pencapaian di luar jangkaan !

“ Eleehhh.. Gi London je pon ! “. Pasti ada yang kata gitu punya .. Tau dahhh .. Tapi bayangkan dia ke London atas tiket syarikat penerbangan terkenal di dunia dan diminta untuk cover aktiviti yang mana ianya berkaita rapat dengan minatnya ! Perghhhh !! Gilaaa laaa !!

Begitu juga seorang lagi rakan blogger yang terpampang wajah dan anaknya di dalam majalah yang terkenal di Malaysia ! Yang mana dia tak pernah jangka atau mimpi sama sekali untuk berada di dalam majalah tersebut !

Berbaloi bukan ? Serius berbaloi !! Tapi pastikan anda ada tujuan untuk bikin blog ! Kalau tak tau hala tuju , sila semak dengan hati anda .. Moga tak tersalah arah seperti .. dok memaki hamun blogger .. mengumpat atau mengeji orang yang anda tak kenal sama sekali pon !

Dan satu lagi.. Serius aku cakap laaaa.. Dulu aku pon rasa gitu.. Dalam dunia maya ni , anda perlukan NETWORK untuk pergi lebih jauh.

Sekian. Selamat berblog. Moga anda juga berpeluang ke luar negara .. Aku rasa dahhhh .. Lalalala …

You May Also Like

4 comments

  1. bertapak la dahulu
    dah ade tapak bru fokus apa nk
    sebab2 kdg2 blog ni kne ikot trend
    mne2 yg nk berblog dgn lbih profesional la :)

    btw, jmput join GA :)

    http://melangkaugarisan.blogspot.com/2015/01/giveaway-by-ekinrazalli-worth-rm500-to.html

    BalasPadam
  2. Dalam negara dah. Ehee... Terima kasih ben ashaari dan kelab blogger ben ashaari yang AWESOME!

    BalasPadam