JEBAT memang POWER untuk lelaki !

by - Oktober 27, 2021


JEBAT.. Nama hulubalang yang tak perlu diperkenalkan lagi ! Memang terkenal dengan kejaguhannya dalam sejarah Kesultanan Melayu Melaka. Maka sebab tu aku nak cuba produk terbaru di pasaran ni. Sejujurnya aku memang berhati hati dalam nak mencuba produk produk terkini. Takut sakit kepala dan tekanan darah naik semula.

Aku tertarik dengan JEBAT keluaran T.Teja ni adalah kerana kandungannya dan cara pengambilan mudah untuk mereka yang beminat. Tak perlu nak bancuh bagai. Koyak dan terus hirup atau minum jer. Kalau rasa nak lagi syok.. sejukkan dulu dalam peti ais. Bukan beku kan tau ! Hahaha.. Jadi ais batu lak nanti. 


Baru 2 kali aku mencuba JEBAT ni.. Saja aku tak amik selalu sebab aku ada juga ambil bahan bahan natural yang aku buat sendiri. Dan nak jimat untuk masa terdesak dan memerlukan seperti bila dalam keadaan terlalu keletihan akibat aktiviti seharian. Memang terasa seperti direcharge tenaga semula. Dan paling bahaya... bila isteri dekat ngan kita ! Automatik.. Haaa ! Dalam penat penat tu... korang paham paham je la. Kang aku cerita lebih.. kata melucah lak ! 

Apa kelebihan JEBAT ni sampai aku tertarik nak mencubanya ? Kandungan gabungan utamanya seperti Kurma , Madu Asli , Maquiberi , Kranberi , Gojiberi , Halia , Ginseng , Bawang putih , Halba , Bunga Cengkih , Lada hitam , Ekstrak biji labu , Kulit kayu manis , Bawang merah dan tidak lupa juga Tongkat Ali ! Nah.. padu padu kan kandungan dia.

Alhamdulillah.. dua kali aku cuba dan dua dua berkesan dengan pantas. Kiranya sangat bagus untuk aku gunakan ketika bersukan mahupun memandu jauh terutama bila balik Kelantan. Biasanya memang aku akan cepat mengantuk. Dan bagusnya, aku tak pening kepala lepas tu. 






Manfaat bahan kandungan
  • Kurma - membantu pelancaran usus yang sihat dan mempunyai anti oksidan yang tinggi
  • Madu Asli - melembapkan serta mengurangkan parut kulit.Melindungi kulit dari sun burnt. Membantu menenangkan saraf dan meningkatkan tidur yang lebih lena pada waktu malam.
  • Maquiberi - membantu melawan keradangan dan kaya dengan anti oksidan. 
  • Kranberi - membantu penglihatan dengan lebih jelas 
  • Gojiberi - membantu memberikan sokongan sistem imun dan membantu mengalakkan kulit yang sihat.
  • Halia - membantu menjaga kesihatan mulut dan membantu menenangkan otot yang tegang 
  • Ginseng - tinggi dengan antioksidan yang boleh mengurangkan keradangan dan membantu melawan keletihan serta meningkatkan tenaga
  • Bawang Putih - membantu memerangi selsema biasa dan membantu membersihkan kulit 
  • Halba - membantu menenangkan masalah perut dan pencernaan serta membantu mengurangkan lemak.
  • Bunga Cengkih - anti keradangan , membantu meningkatkan sistem pencernaan 
  • Lada Hitam - membantu melawan kedutan , membantu membuang kulit yang kusam dan mati serta mengurangkan pigmentasi. Lada hitam juga mampu membantu mengurangkan berat badan serta membantu sistem penhadaman.
  • Kulit Kayu Manis - membantu mengurangkan parut dan juga jerawat . Membantu meningkatkan metabolism seterusnya mengurangkan berat badan.
  • Ekstrak Biji Labu - anti radang semulajadi 
  • Bawang merah - rendah kalori. tinggi vitamin dan mineral. Tinggi dengan antioksidan dan mempuyai sifat antibakteria 
  • Tongkat Ali - membantu melegakan tekanan dan juga membantu meningkatkan sistem imun. 

Kelebihan JEBAT ni ada banyak. Antara yang disenaraikan ialah  memberi tenaga tambahan untuk lelaki , mengurangkan bintik hitam dan putih di muka , mengurangkan kesan gelap akibat sinaran matahari pada kulit dan membantu pelancaran usus yang sihat. Memang bagus sekali kesannya.

Adakah JEBAT selamat untuk diminum ? Ya. JEBAT selamat dan telah melepasi akta makanan di bawah Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan. Dan biasanya kesan pengambilan boleh dilihat seawal 1 hingga 3 hari , bergantung kepada tahap toksin seseorang. Dan biasanya disyorkan ambil sekurang kurangnya selama 3 bulan. Baru nampak hasil yang baik. 

Cara nak minum , senang jer.. JEBAT ni dalam bentuk cecair.  Hanya perlu koyakkan saja sachet tu. Ambil satu paket sehari atau dua paket. Boleh diambil sebelum atau selepas makan. Goncang sebelum digunakan. Mudah je kan ? 

Harga, RM88.. tidak termasuk kos penghantaran. Bagi aku ok harganya sebab kandungannya yang premium tu. Barang baik, takkan murah lak kan ? Kalau rasa kesihatan kita tu mahal harganya... pandai pandailah melabur yer. 

Bagi yang ada masalah kesihatan seperi tekanan darah tinggi, sakit buah pinggang dan sebagainya, dapatkan nasihat doktor terlebih dulu yer. Untuk pembelian atau maklumat lanjut . boleh rujuk di : 

Facebook : Salasiyah Hassim
Whatsapp : 0192665704


You May Also Like

1 comments

  1. Ooo.. so betul lah Hang Jebat lagi hebat dari Hang Tuah kann? eerrkk...
    Teruja tengok ingredients dan khasiatnya

    BalasPadam