Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 17 April 2014

Kesian tengok anak ..

 

Photo

Dulu , masa aku kecik .. aku rasa sayu sangat tengok ayah dan mak aku yang bekerja siang malam untuk mencari rezeki .. Siang malam ! Hurm…

Bila aku dah besar , tengok anak aku .. Rasa kesian kat dia .. Hurm.. Apalah harta yang aku boleh tinggalkan kat dia andai aku pergi sekarang ?

Hurm…

Sekarang aku dah faham .. Mak ayah kita tak kisahkan tentang diri mereka .. Mereka cuba yang terbaik untuk beri anak mereka yang terbaik ..

Apakah kita sebagai anak , mampu beri yang terbaik buat mereka ?

6 komen :

ArELeEz berkata... [Reply to comment]

walau belum punye rezeki utk jd ibu tp, i do believe that i'll feel & do the same way too..

Suria Lekatlekitgurl berkata... [Reply to comment]

betul.. hari2 kita akan fikir nak beri yg terbaik untuk anak. Macam tu la yang mak bapak kita buat untuk kita dulu. Biar terpaksa tinggalkan anak untuk berdikari untuk setengah hari.. tapi demi untuk masa depan anak

Atiqah Wadiah berkata... [Reply to comment]

Btol tu..mak ayah kita x mkn xper..janji anak2 kenyang

MissNadia berkata... [Reply to comment]

bila tengok anak teringat makbapak yang jaga kita.apa yg kita hadapi dah dilalui dulu oleh makbapak..bertungkus lumus derang

Nur Haziqah Mohd Rosli berkata... [Reply to comment]

setuju ! mak ayah tak kisah pun kerja siang malam untuk anak2 . tapi adakah kita dah beri yg secukupnya kepada ibu bapa?

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ berkata... [Reply to comment]

btul..bila ada anak sndiri ni br rasa..sdih bila tgk anak jenguk je kita kt pintu taska bila tgk mama papa dia g keje..huhu

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI