Sikap kita .. - BEN ASHAARI

Sikap kita ..

 

Tong sampah dekat je tu .. Tapi kenapa tak dibuang ke dalam tong sampah ? Hurmmm … Apakah terlupa ? Atau sengaja ? Atau mmg dah sikap begini sejak abis sekolah ?

Di tempat ni jugak , jadi tempat mereka merokok .. Maklumlah , nak merokok dalam bangunan , tak boleh .. Nak tak nak , merokok kat situ.. Lantak la..

Tapi tak seronoknya , kawasan tu jugak jadi kawasan lalu lalang orang yang bekerja di situ. Aisey.. Cer fikir kat mana putung rokok di buang ?

Aku bukanlah nak mencipta isu tapi semua ni mmg lama dah berlaku .. Masalah kesedaran sivik ? Tak de laa.. Ni masalah diorang fikir diorang je bernyawa ! Orang lain , tak memberi apa apa keuntungan untuk mereka.. sebab tu mereka tak kisah ..

Amaran untuk aku juga , sampah tak kira la dalam kereta atau dalam rumah.. sila buang di tempat yg dah disediakan .. Kaki ada dua , mampu berjalan .. sila lakukan dengan tenang dan sabar ..

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.