Bila ada pekerjaan !

by - April 16, 2014

 

“ Saya akan berusaha bersungguh sungguh bila dpt kerja ni , Tuan .. “

Bila dah dapat kerja ? Serius ! Memang dia akan kerja sungguh sungguh .. Tapi sampai bila ? Sampai dia ditawarkan tetap .. Bila dah tetap , mula berubah perangai .. kan ?

Pernah nampak tak situasi begini ? Serius ! Aku nampak banyak kali dan ianya sering berlaku pada mereka yang bekerja di sektor awam !! Tak kira la apa pun jawatannya , pasti berubah . Jumlah mereka yang semakin bersemangat , tak ramai .. Tapi yang jadi ‘pelik tapi benar’ tu , memang ramai ! Besar kepala dan sombong lagi !

Aku dah tengok camana bila guru dapat jawatan tetap .. dah tengok  pembantu tadbir dapat tetap .. dan tengok kontrak dapat tetap ..

Perghhh .. Pening jap ! Macam tak bersyukur lak …

You May Also Like

0 comments