Perlukah aku jadi pereka pakaian ?

by - April 09, 2014

 

Hahahaha .. Adoiyai .. Lawak lawak .. Pasal tudung , hot seMalaysia ! Tenggelam  5 minit isu MH370..  Haih.. Bikin malu company jer ..

Serius , aku tak paham sebenarnya .. Ini isu cetak rompak pakaian atau ciplak pattern ? Kalau ciplak pattern , apakah boleh dibuat rampasan ? Macam Samsung ciplak design tablet Apple.. kan ? Disaman je kan ? Ada rampasan ke ?? Seingat aku , takde ponnn kan .. Ke ada ? Kat negara mana ? Ke tarik balik pemasarannya ? Haaa ..

Kalaulah benar tak boleh .. bermakna pasni aku perlu jadi pereka pakaian la.. Risau la kena saman atau dirampas pakaian aku tu .. Haaa .. Naya gueee ..

Naya nayaa.. Abis semua menda pasni nak dipatentkan .. Nak pakai apa dah ? Kalau pereka seluar dalam mula patentkan reka bentuk dia yang segi tiga tu , takkan nak design seluar dalam bentuk bulat lak kot ? Segi empat pon tak gak ni .. Iskhhh..

Hanya di Malaysia ?

You May Also Like

8 comments

  1. hehehe...silap2 kita yang pakai tudung yg palsu itu, kena londeh tudung depan org ramai sebb ada rampasan...eih geri makcik...takpe pakai yang takde nama dan murah yg penting aurat tertutup sempurna, tak perlu cantik di mata manusia.

    BalasPadam
  2. berniaga tudung la ni boleh jadi kaya....tengokle sekitar jln Masjid India KL...semuanya tudung...orang kita ke taukenya?

    BalasPadam
  3. Hari tu zumal ada dengar satu negeri nak paternkan resepi nasi kerabu dgn kopok lekor pasni pak cik mak cik yang jual kat pasar tu boleh kena saman la jugak :)

    BalasPadam
  4. Jgnlah bodoh sgt...tentulag ada rampasan..ke ko tak pnh baca surat khbar ke..antara penguatkuasa nak buat ke tdk berdasarkan aduan tuan punya patern..dah byr mahal..ingat serringgit dua ke nak patern..so jgn lah nak gelakkan org..bab ko klu org tiru tau pula nak naik angin

    BalasPadam
  5. Jap lagi dari hujung rambut hingga hujung kaki kena rampas. Kalau nak pakai apa-apa sila design dan jahit sendiri. Oh dunia! Eh, oh Malaysia!

    BalasPadam
  6. yg design tp x tutup aurat lg seribu kali bodoh..pasai pa..pasai jahill

    BalasPadam
  7. Tersenyum sendiri saya baca entri Bro Ben ni. Perbandingan sinis yang logik, diterima dek akal saya :)

    Seluar dalam bentuk bulat atau segi4? Idea tu broooo! Kalau nak buat, patenkan cepat, nanti ada yang ciplak pulak :D

    BalasPadam
  8. bhahahaha..tak boleh tahan gelak pasal underwear tu..bhahahaha..gelak lagi :D

    BalasPadam