Kesian tengok anak ..

by - April 17, 2014

 

Photo

Dulu , masa aku kecik .. aku rasa sayu sangat tengok ayah dan mak aku yang bekerja siang malam untuk mencari rezeki .. Siang malam ! Hurm…

Bila aku dah besar , tengok anak aku .. Rasa kesian kat dia .. Hurm.. Apalah harta yang aku boleh tinggalkan kat dia andai aku pergi sekarang ?

Hurm…

Sekarang aku dah faham .. Mak ayah kita tak kisahkan tentang diri mereka .. Mereka cuba yang terbaik untuk beri anak mereka yang terbaik ..

Apakah kita sebagai anak , mampu beri yang terbaik buat mereka ?

You May Also Like

6 comments

  1. walau belum punye rezeki utk jd ibu tp, i do believe that i'll feel & do the same way too..

    BalasPadam
  2. betul.. hari2 kita akan fikir nak beri yg terbaik untuk anak. Macam tu la yang mak bapak kita buat untuk kita dulu. Biar terpaksa tinggalkan anak untuk berdikari untuk setengah hari.. tapi demi untuk masa depan anak

    BalasPadam
  3. Btol tu..mak ayah kita x mkn xper..janji anak2 kenyang

    BalasPadam
  4. bila tengok anak teringat makbapak yang jaga kita.apa yg kita hadapi dah dilalui dulu oleh makbapak..bertungkus lumus derang

    BalasPadam
  5. setuju ! mak ayah tak kisah pun kerja siang malam untuk anak2 . tapi adakah kita dah beri yg secukupnya kepada ibu bapa?

    BalasPadam
  6. btul..bila ada anak sndiri ni br rasa..sdih bila tgk anak jenguk je kita kt pintu taska bila tgk mama papa dia g keje..huhu

    BalasPadam