Tolong guna WAZE ketika memandu !

by - April 08, 2014

 

Internet mahal ? Ala .. cari sim 1MALAYSIA jee.. Unlimited wooo.. Sebulan baru RM25 jer ! Haaa . Banyak kelebihan .. Cam bila guna WAZE .. tak yah risau pasal bandwith.. haaaa.. Senang wooo..

Kenapa kena guna ? Gini.. Setiap pagi kan , aku nak ke Cheras dari Putrajaya .. aku akan pasang WAZE .. Bila laluan yang aku nak lalu tu jammed , dia akan bagitau .. Jadi dengan pantas kita boleh tukar ke laluan lain dengan pantas !

Lagi ? Bila ada polis , baikpulih jalanraya ,  dia akan bagitau awal awal.. Bila ada kemalangan , dia akan bagitau.. Secara automatik , kita akan berhati hati ..

 

Photo: Mex

Macam ni .. Sedang aku memandu di lorong tengah , tiba tiba WAZE bagitau ..

“ Ben , ada kemalangan di hadapan . Sila berhati hati sayang .. “ ..

Haaa.. Korang tak caya kan WAZE mampu berkata gitu ? Dah korang amik yang percuma punya.. Cuba beli app tuu .. Confirm teruja nak memandu 24 jam.. Apatah lagi suara perempuan tu , cam suara garau WANN tuuu .. Kalau nak suara Amelina pon boleh.. Kalau perempuan nak suara Anuar Zain pon boleh.. Ke nak suara Datuk Rahim Razali ? Terasa cam tengah tengok bola secara langsung.. Hahaha ..

Serius punya nasihat ni .. Pakai WAZE dan gunakan car holder .. Dan kalau ada duit lebih skit , beli video recorder tu .. Pasang dalam perjalanan .. Mana la tau kannn … InshaAllah boleh membantu ..

You May Also Like

13 comments

  1. salam
    sememangnye apps. WAZE memang terbaik. dah lama gak guna apps nih, banyak membantu berbanding aplikasi GPS yg lain

    good info

    BalasPadam
  2. seriously nice tips ! lg yg part sim 1 malaysia tu . haha . thanks abg ben

    BalasPadam
  3. dengan waze pun boleh menyampai maklumat kepada orang lain..

    BalasPadam
  4. wow, boleh cakap sayang lagi.. manjanya bunyi

    BalasPadam
  5. Tp waze bukan kdg2 weng2 ke. Sybdh uninstall. Errr.

    BalasPadam
  6. mana2 apps yg free mmg terhad penggunaannya... bila beli... brulah kedapatan features apps yg berkenaan... :)

    BalasPadam
  7. As Salam,

    En Ben,kat mana nak beli sim 1 Malaysia tu??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam... saya ada jual simcard 1 malaysia. Dulu abg Ben pon buat dengan saya. Boleh contak sy di www.facebook.com/ymlisa.johor3 atau contak saya 0199009213

      Padam
  8. Yes. Another user of waze. Waze memang gempak. Awesome ;)

    BalasPadam
  9. sim 1masia tu cmne ye..ble tnjuk cnth?cm best je,cm murah jek

    BalasPadam