Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 18 April 2014

Sikap kita ..

 

Tong sampah dekat je tu .. Tapi kenapa tak dibuang ke dalam tong sampah ? Hurmmm … Apakah terlupa ? Atau sengaja ? Atau mmg dah sikap begini sejak abis sekolah ?

Di tempat ni jugak , jadi tempat mereka merokok .. Maklumlah , nak merokok dalam bangunan , tak boleh .. Nak tak nak , merokok kat situ.. Lantak la..

Tapi tak seronoknya , kawasan tu jugak jadi kawasan lalu lalang orang yang bekerja di situ. Aisey.. Cer fikir kat mana putung rokok di buang ?

Aku bukanlah nak mencipta isu tapi semua ni mmg lama dah berlaku .. Masalah kesedaran sivik ? Tak de laa.. Ni masalah diorang fikir diorang je bernyawa ! Orang lain , tak memberi apa apa keuntungan untuk mereka.. sebab tu mereka tak kisah ..

Amaran untuk aku juga , sampah tak kira la dalam kereta atau dalam rumah.. sila buang di tempat yg dah disediakan .. Kaki ada dua , mampu berjalan .. sila lakukan dengan tenang dan sabar ..

1 komen :

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

orang kita sekarang..macam ni la

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI