Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 19 April 2015

Makan makan : Menu terbaru D’Laila SupPower !

 

Seperti biasa , lokasi makan malam di malam minggu aku adalah di MMA Santai Corner , Bandar Baru Nilai.  Hehehehe…tetiba teringat telur ikan mayong yang dah jadi kegilaan aku dan ramai lagi rakan rakan aku.. Hehehe.. kasi bikin asam pedas telur mayong.

Sampai je sana , kak Laila seperti biasa.. cukup ramah dan mesra terhadap tetamunya, melayan kitorang. Bertanya khabar dan mengesyorkan nasi bubur.. Wife yang ‘hantu bubur’ nak try.. aku , masih terliur dengan asam pedas telur mayong.. Hehehe..

Maka order la dua set.. satu nasi bubur dan satu lagi asam pedas telur mayong.. Gulp.. Sementara tunggu nak sampai makanan aku tu , seperti biasa.. tugas seorang blogger ialah amik gambar di lokasi dan update ke media sosial ..

Untuk bubur nasi berlauk , memang ada banyak pilihan ! confirm rambang mata punya !

imageimage image

Dua ni , feveret gueee ! Hahahaha .. Adeh , tengok je gambar.. confirm terliur !

Dan tak lama kemudian , sampai laaa aku punya pesanan.. Hehehe.. Nampak mengiurkan tapi aku tetap nak makan asam pedas telur mayong aku tuuu .. lalalala …

image image

Tu diaaa.. sampai dahhh !

image

Sebelum makan aku punya makanan tu , aku test nasi bubur satu suap dulu.. hehe.. Saja nak test power.. Dan , aku test lagi.. dan test lagi..

“ Makan la abang punya nasi tu dulu.. Sedap pulak bubur ni.. “.

Hahahaha.. terus aku habiskan nasi bubur tu dan wife makan nasi aku ! Hahahaha..

Pastu.. tapau nasi bubur bawak balik rumah.. lalalala.. Acaner la badan tak jadi cam panda? Cer bagitau aku ?? ARghhhh… Bila laa nak start diet neh.

Ok.. kalau korang nak gi sini , boleh je waze ke MMA Santai Corner , Bandar Baru Nilai. Pastu cari gerai D’Laila SupPower. Kalau nak datang beramai ramai , dinasihatkan untuk pm kak Laila terlebih dahulu. Booking tempat.. hehehe..

Selamat Menjamu Selera yer..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI