Pentingnya ANMUM ESSENTIAL pada anak kita !

by - Isnin, Oktober 17, 2016


#WhatsInTheMilk

Aku pelik.. setiap kali wife gi AEON Alamanda , di bahagian susulah paling cepat dia buat keputusan ! Terus amik tanpa banyak bicara ! Aku pernah tanya kenapa dan mengapa begitu cepat dia buat keputsan berbanding bila beli benda lain seperti diapers atau makanan dalam tin..
Aku tak ingat jawapannya sehingalah aku menyaksikan video Curious Kid ni.. Dan terjawablah segala pertanyaan aku yang selama ini menjadi misteri. Bukanlah aku tak amik tau tapi aku sangkakan , ‘mereka’ benar benar prihatin tetapi sebagai parents , jangan mudah tertipu dengan apa yang terpampang di kotak produk atau di dalam iklan tersebut !
Adalah penting kita sebagai ibubapa atau penjaga mengetahui isi kandungan yang ada di dalam susu anak anak kita. Segalanya tertulis di bahagian kotak susu tersebut.
Ok.. perhatikan di bahagian Ingredients / Ramuan.
image
Berdasarkan maklumat dari laman web Anmum di bahagian Spotting Added Sugars tu , ada beberapa cara nak kenalpasti susu tersebut mengandungi gula tambahan.  Ahaaa.. Sila pergi ke laman web tersebut dan dapatkan maklumat yang aku ceritakan ni ! Amatlah rugi jika tak amik tahu.. hehehehe..
image
Nah, ini kit untuk mencari gula tambahan, siap dengan magnifying glass! Untuk aku je.
image
Kenapa ? Jawapannya ialah.. TIADA GULA TAMBAHAN ! Jom tonton video ni terlebih dahulu.. kemudian , korang akan paham apa yang aku maksudkan.. 
Dah tonton kan ? haaa.. Ok.. Dah tau kan betapa gula mampu memberi kesan negatif pada anak anak kita jika tidak dipantau tahap penggunaan gula pada anggota badan mereka.. kan ?
#WhatsInTheMilk

You May Also Like

9 comments

  1. Adakah produk anmum sahaja yg tiada gula tambahan atau ada lg produk lain tuan? Anak saya sekarang guna susu dutch lady. Ok tak?
    Btw, Salam kenal dari saya, Azhan

    BalasPadam
  2. Singgah ptg selasa
    bz sangat2 x dan nak blogwalking :)

    BalasPadam
  3. kandungan gula mmg penting dalam badan,
    tinggi kndungan gula mmg silap2 obersiti jadinya.
    take note untk entry ni.
    ada anak nnti dh tau nk kasi susu apa

    BalasPadam
  4. gula boleh sebabkan anak-anak hyperaktif.. tapi kdg2 harga susu buat mak bapak jd hyperbelanja.. haha

    BalasPadam
  5. Tak pernah tau pasal ni, takde pengalaman beli susu anak, hahaha... Tapi boleh guna pakai ilmu ni bila dah ada anak nanti...

    BalasPadam
  6. saya smpai skrg mmg alert bab gula ni. risau. part paling suka studi ialah bahagian ingredients. setia dengan anmum dari mengandung sehingga ada baby.

    BalasPadam
  7. anmum lagi sedap dari susu yang lain. budak lagi suka.. hehe anak buah pun suka minum ini

    BalasPadam
  8. Ohh anak anak dah besar baru tahu pasal susu ada gula tambahan ni huhu. Ok take note untuk kalau ada baby lagi nanti hehe

    BalasPadam
  9. nak kanta sama macam tu satu boleh?...haha

    BalasPadam