"Sedihkan bila blog tak ramai pembaca ? "

by - Sabtu, September 24, 2011

 

Dua situasi .. Contoh ..

 

" Konsert Akademi Fantasia yang dihadiri berpuluh ribu termasuk ratusan ribu yang menonton di television .. Berapa ramaikah yang akan menitis air mata kerana pengajaran yang terdapat dalam rancangan tersebut ? Berapa ramaikah akan tutup tv dengan perasaan insaf ? Atau paling tidak pun tersenyum gembira kerana ilmu yang diperolehinya bakal digunakan dalam kehidupan sehariannya ?

 

" Wardina Saffiyah dalam sebuah rancangan agama yang berkongsi segala pengalamannya manisnya sewaktu berhijrah ke arah jalan Allah .. Berapa ramaikah yang menontonnya ? Berapa ramaikah yang menitis airmata keinsafan ? Berapa ramaikah yang mengambil wuduk lalu mendirikan solat selepas menonton rancangannya ?

 

Mereka yang ' menjerit ' kerana tidak ramai masuk membaca di blognya , apakah niat sebenarnya ? Jangan bagitau aku atau kongsi disini . Simpan saja jawapan tersebut.

 

Seronok ramai pembaca di blog .. Tapi seronokkah kita melihat mereka masuk sekadar untuk ' ketawa riang ? ' . Sama sama kita fikirkan ...

 

Blog Pilihan : Nur Zawani

You May Also Like

20 comments

  1. mcm blog saya lah kurang pembaca...
    lepas ni BA boleh ah dtg blog saya. hehehe(BlogWalking)
    SALAM UKHUWAH FILLAH

    BalasPadam
  2. lumrah kehidupan...saya sudah melaksanakan ape yg perlu..terpulang pada individu yg menilainya...abg ben nak bace ni??
    http://wwwzuemygen91.blogspot.com/2011/09/assalamualaikum-w.html

    BalasPadam
  3. saya juga kurang pengikut di blog... kadang2 tak tau ape nak dikongsikan... sure tak akan ade yg nangis atau ketawa riang bila masuk kat blog saya, saya sendiri pun tak tau ape nak wat...

    BalasPadam
  4. it depends on everybody..semua orang berlainan pendapat..and for me, i do blog for blogging while adding friends..ada manfaatnya disitu juga bukan?? :)

    tapi kadang kala apa perkara salah yg pernah ktia buat adalah perkara2 yg mr.ben mentioned di atas..arisha cuma mengambil iktibar apa yg tlah berlaku :)
    btw, i try to do the best in blogging and anything :)

    happy weekend ya.

    BalasPadam
  5. Gembira atau tak tu semua lumrah :D
    (Bab yang x de pembaca tu, nak buat mcm mana ~~~~)

    BalasPadam
  6. kdg2 perkongsian gembira.. kdg2 perkongsian sedih.. mana yg baik ikutlah.. yg x elok jauhi.. tp apakan daya mmg xbtk follower pun..

    maybe ben shaari boleh tlg rekemen.. buat blog pilihan ke..hehe

    http://sesedaporen.blogspot.com

    BalasPadam
  7. huhuhu...terharu klu abg Ben memilih blog sy sbgi blog pilihan..(O__O)

    p/s :tunggu jer..huhu

    BalasPadam
  8. sudah setahun ika bersama dgn blog tp sampai sekarang masih belum bnyk lg pengikut nk dtg membaca. kdg2 rasa menyesal buat blog pun ade. huhu nasib2... =,=

    BalasPadam
  9. oh.....baru saya terfikir.......



    thanks Ben, buat saya rasa blog saya ada nilai tersendiri...

    BalasPadam
  10. sgt kurang....seronok tgk blog en.ben ;)

    BalasPadam
  11. eh2.. terasa lah kutooobamboo.. mcm tu2 jer

    BalasPadam
  12. fuhh memang terbaiklah...(^____^)
    ~pnulis bertanggungjawab dgn apa yg disampaikn,sampaiknlah ilmu yg bermanfaat dlm penulisan..~

    BalasPadam
  13. mungkin sebab...$$$$$$
    bergantung pada owner blog

    BalasPadam
  14. hurm.. mendalam..
    baik...pkir tujuan asal blogging..

    BalasPadam
  15. apa kabar bro? lama tul sy x jengah ke mari..ttg isu ni blog sy pon cuma harapkan kengkawan blog yg setia utk baca..bg sy jadilah..dpt baca komen kengkawan dh cukup membahagiakan dlm berbelog

    BalasPadam
  16. susah jugak isu yang abg ben ckp nie.. terpulang kat selera masing2 kot.. ade yg bukak blog sebab bosan, sebab nk dapat info, sebab tertarik dengan ilmu yang ade kat blog tu.. huhuhuhu.. masing2 ade idea masing2.. kan.. terpulang pada pembaca sebenarnye.

    BalasPadam