Bagaimana nak buatkan si isteri mencintai dapur rumah tu ? - BEN ASHAARI

Bagaimana nak buatkan si isteri mencintai dapur rumah tu ?

Rumah aku tu , dah nak masuk usia 7 tahun. Buat renovasi sekali jer. Masa awal awal. Tu pun bahagian dapur jer. Panjangkan dan tambah kitchen kabinet. Alhamdulillah.. Rezeki untuk keluarga. Tapi tu bukanlah harta aku. Hahahaa.. Tu semua atas nama wife. Tapi aku bukanlah sekadar menumpang dan goyang telur jer.. Ha , itu cerita lain ! Hahaha.. 

Ok ok.. Baru baru ni , aku nak betulkan kepala paip. Entah camana , aku terpatahkan 'lock' di bawah. Tak pasal pasal dia dah longgar. Wife ok jer. Tapi aku la tak suka. Bergoyang goyang. Hurm... Dari sehari ke sehari nak betulkan. Akhirnya , aku kuatkan semangat.. ke Mr.D.I.Y.  Kat sana , aku beli terus yang baru. Aku ingatkan mahal.. Murah jer. Banyak pilihan lak tu.. 



Dah beli.. maka pasanglah sendiri. Tapi masa nak pasang tu , tangan aku ni lak tak leh nak masuk bawah sinki tu. Huhuh.. Terpaksa panggil plumber. Kerja senang sangat pun.. tapi tak pe la. Memang aku nak mintak plumber datang rumah untuk buat repair skit skit.. Alang alang kan.. 

Bila dah tukar.. Tu dia... Cun dah ! Air yang keluar pun tak melimpah kena baju berbanding sebelum ni. Abis basah. Wife sendiri tak gemar nak basuh pinggan dek sebab tu. Tapi selepas tukar , hahahaha.. Dia suka basuh pinggan dah.. Anak anak pun. Pantang suruh.. Suka main dengan paip mudah alih tu.. Er , paip ke namanya tu ? 

Sesungguhnya MR.D.I.Y tu memang syok masuuk ! Hahahaha...

5 ulasan:

  1. Juju pun sama ben, suka masuk kedai DIY hahahha pita tape tu pun beli sebab senang nak ukur beli barang2 dlm rumah hehe

    BalasPadam
  2. Murah dan elok barang mr diy ni kan, berbaloi!

    BalasPadam
  3. Masuk diy nak cari satu benda.. Sekali eh2 banyak pulak ye

    BalasPadam
  4. Masuk Mr diy beli 1 barang tapi mesti nak pusing 1 kedai.

    BalasPadam
  5. Suka masuk kedai Mr. DIY ni.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.