Andai esok aku tidak lagi mampu membeli...

by - Khamis, Jun 24, 2021

Kes Covid 19 naik turun.  Tak tau bila kesudahan jika berterusan. Hanya jalan keluar buat masa ini ialah vaksindkan seluruh penduduk dunia. Jika tidak.. kita akan punya masalah besar.  Seperti yang dijangka dari awal lagi.. jika PKP Penuh dilakukan, ramai rakyat Malaysia dalam kesusahan. Apa yang berlaku sekarang , masih belum seperti PKP awal awal dulu. Masih ada yang bekerja. Jika semua tak bekerja ?? Hutang...kena bayar. Sewa rumah kena bayar. Nak kena makan lagi. Anak anak nak kena belajar. Allahu..


Dalam minggu ni.. macam macam kisah sedih kita boleh baca. Macam macam. Hati aku terlalu sebak nak cerita satu satu. Apa yang aku mampu buat ialah share ke media sosial. Berharap jika ada rakan rakan yang sudi membantu sedikit sebanyak. 

Dimana wakil rakyat ? Itulah yang ditanya oleh netizen. Ada yang nampak memainkan peranan. Ada yang senyap sunyi. Yang nak mintak parlimen dibuka , ramai. Bila buka.. bergaduh je kerjanya. Penyelesaian, lambat. Haih...



Jika keadaan begini berterusan... kita akan dalam kesusahan. Apa yang boleh kita buat ialah... kena bantu kerajaan iaitu selesaikan dulu masalah vaksin yang mana ada pihak masih dok meracun untuk menolak untuk divaksin. Yang dah daftar tapi belum.. inshaAllah dalam masa terdekat. Tunggu stok sampai. Doakan supaya kita dapat keluar dari ujian ini dengan jayanya. 

Dan jika kita berjaya kembali turunkan kes , kita akan berdepan lagi dengan masalah. Yang ni , hanya kerajaan mampu lakukan perubahan. Dan kita sendiri. Jika tidak membantu menangani masalah ini bersama.. kita akan ulang ulang ulang ulang sehinggalah dunia selamat dari virus Covid 19 ni. 

HAPUSKAN RASUAH ! 

You May Also Like

0 comments