Terpaksa aku keluar pagi ini !

by - Jun 30, 2021

6 hari aku tak keluar rumah gara gara kes Covid 19 di kawasan terdekat. Dua tiga hari ni, stress menyerang aku. Kiri kanan masalah masuk. Masalah kecik je tapi aku ni spesis yang suka pikir jauh jauh walhal tak perlu pun. Kesannya... sendiri yang susah ! Dan aku tau.. puncanya sebab terkurung di rumah. 

Maka hari ni... aku keluar berjalan seperti biasa tapi aku pendekkan perjalanan. Tak perlu ke area 'panas'. Memadai dekat dekat jer. Cukup 45 minit berjalan naik turun bukit sambil menikmati kicauan burung dan udara yang nyaman.. kembalikan kesegaran pada kepala otak aku ni. Kalau tak, benda kecik pun boleh jadi isu. Yang kesiannya... anak anak la ! Haish.

Alhamdulillah..ok dah emosi aku pagi ni. Yang risau , tekanan darah. Kang kalau naik.. lusa nak gi cocok dos ke dua , payah lak ! Dah la kena gi sorang sorang. Haa.. bukan dekat lak tu ! Maka segalanya kena jaga termasuklah kesihatan ! Huhuh.. 



 Dua hari ni. aku kena pastikan cukup rehat. Orang kata dos kedua ni biasanya power rangers ! Huhuh.. Semoga Allah permudahkan urusan dan lindungi aku serta rakan rakan yang gi ambil vaksin. Risau ? Hurm.. tak yah pikir sangat la.. Yang penting orang kata, kita kena jaga diri. Alert dengan kesihatan dan jaga makan minum. InshaAllah selamat.  Paling penting, jangan lupa DIA ! Haa.. rajin rajin berdoa mintak pada DIA.. ok ?

You May Also Like

2 comments