Jerubu oh Jerubu !

by - September 27, 2015

 

Balik Kelantan baru baru ni , terasa lain ! Tapi aku tak sedar kelainan tu sehinggalah aku kembali ke Kuala Lumpur melalui  Terengganu .. dan tertanya..

“ Tu kabus ke jerubu ?? “

Aku bukak tingkap dan tarik nafas.. Hurmm.. Kembali tutup tingkap ! Jerubu ! Hurmm.. Di Kelantan , cuaca panas berbahang tapi masih boleh nampak awan..

Sampai di rumah aku nun di Sepang.. ‘kabus’ semakin tebal. Nak bercakap pon terasa habuk di tekak ! Terpaksa banyakkan minum air !

Tetiba aku rindukan awan..Patutlah aku gemar melihat awan di langit.. Sesungguhnya nikmat Allah tu , kelihatan kecil tapi bila ditarik , baru sedar kita… kita selalu terlupa nak bersyukur melainkan bila dapat apa yang kita nak !

image

You May Also Like

4 comments

  1. eh ehh tajuk entry sama laa plak. Tapi betul, sampai je KL terus rasa sesak nafas!

    BalasPadam
  2. Jerebu pun hasil dari tangan manusia yang rakus dengan kekayaan dunia. Matahari pun dah jadi merah dari bumi. Keindahan dunia semakin hilang. Hmm

    BalasPadam
  3. Allahu...moga setiap ujian ini mampu menjentik hati2 kita..

    BalasPadam