Merancang untuk turunkan berat badan ? Cubalah VeryGood !

by - Khamis, September 30, 2021

Ala.. makan apa eh ? Lapar ni ? Maka makanlah yang bukan bukan dan bertinggi kalori. Pastu bising 'gemuk' dah sedangkan ketika ada pilihan untuk makan , kita sendiri yang memilih makanan yang begitu ! 

Tak kira waktu... tak kira masa ! Bukan takda pilihan makanan tapi lebih pada nak makan sesuatu yang membuka selera dan paling penting, sedap ! Bab kalori , bab khasiat tu.. nombor 2 dan 3. Yang penting , perut penuh dan kembali bertenaga. Kan kan ?

Aku teringat satu projek yang aku dan beberapa orang rakan blogger ketika gi buat review bab pemakanan dan detox di Phuket. Kat sana , memang diajar makan sayur-sayuran saja. Sarapan, sayur. Makan tenghari , sayur. Air pun sayur. Pastu malam, pun sayur !  Awalnya, terkejut gak. Cukup ke kalori untuk badan aku ni ? Dah la aku aktif ketika tu. Jogging, main basikal pastu masuk gym lak. Haaaa.. 

Jawapan dia.. cukup jer ! Apa yang kita makan tu sebenarnya sangatlah penting. Maka sebab itulah pengambilan makanan ni perlu dijaga. Makan seboleh nak sampai penuh. Tapi nak makan apa sampai penuh tu ? Nah.. ini contohnya. Tolong abaikan part terakhir tu yer. Tu sindiran je tu. Hahaha.. Maklumlah, pick guitar selalu hilang, kan ? Hahaha.. 

Sekarang ni ada macam macam pilihan makanan berkhasiat. Ada yang berkira kira untuk membeli makanan berkhasiat ni. Jika di luar kemampuan, ok la. Alasan kukuh. Tapi jika berkemampuan tapi taknak , satu kerugian la ! Makanan berkhasiat di zaman pandemik ni, amatlah penting untuk meningkatkan imunisasi badan.


Ok.. aku sekarang sedang amalkan amik produk Very Good yang mana boleh diambil pada bila bila masa ketika perut lapar ! Fokus aku ialah pada waktu pagi dan juga malam. Daripada aku makan yang bukan bukan.. baik aku makan atau minum produk yang mampu beri kesan baik dan pulangan yang berbaloi ! 

Apa itu VeryGood ? 

Very Good ni adalah jenama produk yang mana mereka telah mengeluarkan 3 jenis produk makanan natural atau asli yang mana tidak menggunakan bahan pengawet sama sekali. Produk VeryGood tiada mengandungi unsur Laktosa atau apa unsur mineral logam yang membahayakan. Isi kandunganya juga adalah adunan bahan terpilih tanpa GMO. 

Ada 3 jenis produk Very Good.
  1. Kunyit
  2. Wheat Grass
  3. Beta Glucan
Rasanya korang pun tau akan kelebihan setiap bahan bahan ni kan ? Haa.. kalau korang buat carian di Google , mesti akan terus WOWW ! Confirm akan beli. Kenapa ? Sebab manfaatnya jika diamalkan, banyak ! Aku tak nak claim mampu sembuhkan penyakit itu ini sebab aku pun baru je nak amalkan. Baru cuba dua sachet hari tu. Terus setuju nak tulis pasal produk ni. 

Cara nak guna, tak susah pun. Ambil satu sachet dan tuang dalam gelas.  Kacau bancuhkan dengan 200ml air panas atau air suam. Kacau hingga larut, dan sedia di minum terus. Lebih sesuai untuk minum sebelum mengambil sarapan atau makan malam.  Untuk sesetengah orang ia cukup untuk menahan lapar pagi dan gantikan makan malam sama. InsyaAllah...







Kalau korang dalam perancangan nak jaga badan atau nak turunkan berat badan, amiklah VeryGood sebagai makanan tambahan. InshaAllah akan nampak kesan positifnya nanti. Kena amalkan yer. Bukan sekali dua amik dah harapkan 'magic'nya.. Huhu.. Ini produk natural. Memang natural la tindak balas dan ambil sedikit masa tapi tidak memberikan kesan negatif pada tubuh badan. Itu yang penting .

Jika korang berminat nak cuba, boleh tengok di Shoppee : 

1. Nutri Kunyit - klik SINI 
2. Natural Grain - klik SINI
3. Beta Glucan - klik SINI
 

Ubahlah gaya hidup anda sebelum gaya hidup anda diubahkan untuk selama lamanya ! 

You May Also Like

1 comments