Bil Elektrik : Bagaimana nak elak dari kena GST ???

 

Katanya ..

image

Owh.. patutlaahh aku kena bayar lebih kali ni.. GST 78 hengget !

image

Nampak gayanya.. banyak menda aku nak kena buat ni ! Antaranya , tanam sayuran sendiri.. masak di rumah .. kurangkan makan di luar ! Sayur amik dari kita tanam sendiri.. Jangan beli kat penjual sayur. Biar diorang rugi ! Pastu jangan jual sayur dah ! Padi , aku nak tengok mana mana kawasan lapang , nak buat sawah padi ! Choppp , kat Putrajaya banyak ! Harap diorang tak larang sebab ini cadangan dari orang besar kerajaan yer !

Ikan.. kena beli akuarium besar ni.. letak belakang rumah ! Bela ikan keli dan ikan bilis .. ikan sardin pon ok gak kan ? Ayam ? Haa… Best best ! Bela kat belakang rumah gak..

Camana lak ngan elektrik ? Hurm… air cond pakai seminggu sekali. Pastu guna kipas atau buat sendiri !

image

Tak mustahil satu hari nanti Malaysia akan ada lebih ramai rakyat seperti  McGyver berbanding Menteri berCgpa 3.85 !! Jangan pelik nanti kalau nampak budak budak bawak pisau serbaguna tu.. Alaa, pisau yang ada macam macam kegunaan tu ..

13 ulasan:

  1. Hurmmm..GST menyusahkan rakyat.Bil lampu sblum ne x smpai pun 30 hingit sbulan tp slps GST + CAS LAMBAT BAYAR ambik kau..melambung tinggi..

    BalasPadam
  2. blh try ekon gaya gini....lama dah xtgk mcgyver...huhuu

    BalasPadam
  3. sedih.. seyes terasa dengan keadaan skang ni.. hurm..

    BalasPadam
  4. huhu..rindu mcgyver..cerita legend

    BalasPadam
  5. memang terasa dengan GST nih.. sebelum GST pun dah berjimat, lepas GST lagi kena berjimat.. semua benda kena berjimat..

    BalasPadam
  6. saya cadangkan menteri menteri semua tutup mulut..tak payah komen apa2 dah pasal GST.. menyerlahkan kebodohan masing2 je..

    BalasPadam
  7. Sy jenuh ikat perut nk bg cukup gaji smpai hujung bulan. k nk bg tau tu je.. T_T huhu...

    BalasPadam
  8. semuanya duit.hmm ntah lah.yg baking ni pakai letrik banyak mcm mana lah jawap nya.

    BalasPadam
  9. bulan ni umah akak kena 200 lbh bil...bln lps 178hinggit...ben boleh tak terangkan maksud "subsidi bahan apa dibiayai oleh Kerajaan Persekutuan" dalam bil api kita tu....???

    BalasPadam
  10. GST..memang membebankan, macamanala menteri boleh ckp gst tak membebankan?

    BalasPadam
  11. Baik punya sindir ni..hahaha

    Semalam saya pegi festival city mall tempat selalu...punyalah lenggang.

    sales sana sini tapi x de sambutan.

    Bukan penggūna je terasa gst peniaga pun sama..sales lari, orang takut nak membeli.

    BalasPadam
  12. kita yg ikat perut...
    org lain yg boros berbelanja...
    sedih la mcm ni

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009