Kurang ajar atau dungu ?

by - September 11, 2015

 

Sekarang ni , lagu NegaraKu akan dimainkan di dalam panggung sebelum filem ditayangkan. Semua penonton diminta berdiri melainkan anda adalah makhluk asing ! Walaupun anda bukan rakyat negara ini , tapi aku pasti anda akan bangun memberi hormat !

image

Aku perasan kawan dia tegur dia banyak kali suruh bangun tapi .. hurm.. Berlagak sungguh laa ! Kalau OKU , sekurangnya dia tegakkan badan dia.. ni tengok la gaya dia ..siap makan pop corn lagi aku tengok !

Bila aku up gambar ni di Facebook , ramai rupanya mengalami peristiwa ngeri macam ni ! Ramai rakyat negara ni bermasalah dalam tak disedari ! Dah hilang rasa cinta atau takde semangat Patriotik ! Sekurangnya HORMAT la kalau tak CINTA ! Hurm…

You May Also Like

14 comments

  1. ish..bangun bukan lama tu pun malas..haishh apa nak jadi..pergi tengok filem kapsul..pergi suh memahami cerita tu..kalau tak paham jugak memang dungu..huhu

    BalasPadam
  2. orang sekarang semakin ramai yang kurang ajar..

    BalasPadam
  3. Sy Pon ad pgalamn mcm ni dulu..yg paling memalukan mat salih tegur sorang malaysian ni yg malas nak angkat bontot berdiri masa lagu tu dimainkan..depa lg hormat lagu kebangsaan kita dr rakyat sndri

    BalasPadam
  4. Kita kena sesama hormat..xkira apa pn...


    BalasPadam
  5. Ni lah jadinya bila akal tiada...

    BalasPadam
  6. sikap cintakan negara tak ada la tu.Dia tak belajar sejarah ni.Kalau dia belajar sejarah mesti dia tahu perit getir pejuang2 kita nak merdekakan negara kita.Kalau dapat kat Fidah..sound direct terus.

    BalasPadam
  7. Arahan lagu Negaraku dimainkan ketika dalam panggung wayang telah dilaksanakan.. takkan nak laksanakan arahan denda bagi yang tak hormat lagu negaraku pulak..

    BalasPadam
  8. Ramai sebenarnya orang macam ni. Hmm

    BalasPadam
  9. Subhanallah..Allahu..sedihnya la..sebangsa..orang tu dok tengok je tahu tak..berubahlah..tunjuklah keras hati..keras kepala tu pada tempatnya..

    BalasPadam
  10. dia x malu ke kan?
    patut nyer ada la rasa malu skit.
    hormat tu penting. sgt penting!

    BalasPadam
  11. kalau rasa malaysia teruk sangat at least hormat laa lagu kebangsaan.

    BalasPadam
  12. respect la sket..ape la depa nie..da x de semngat je tgk nyer

    BalasPadam
  13. hihihiihi...ini bukan dungu...tapi kurang ajar.eh..

    BalasPadam
  14. Dah kurang rasa hormat dah mereka-mereka ni.

    BalasPadam