7 Formula Menulis Blog dari Huda Halid

by - Isnin, Julai 06, 2020


Baru abis baca ebook karya pertama , Huda Halid yang mana telah berpengalaman dalam dunia blog sejak tahun 2015 lagi. Kiranya ni ebook pertama dari dia dan bagi aku sangat bagus memandangkan zaman ni Internet adalah lubuk emas. Blog dan media sosial sangatlah berbaloi untuk diterokai dan sangatlah rugi jika dibiarkan begitu saja. Yelah , abiskan masa begitu saja melayari innternet tanpa memberi pulangan yang lumayan ! Banyak cara woo ! Kena rajin godek ! Ramai dah bikin duit dari Internet. 

Ok.. berbalik pada ebook Huda , aku dah baca. Dan nampaknya aku tak perlu lagi nak berceloteh panjang pada mereka yang berminat nak buat blog. Kalau dulu  , aku rajin la tulis di blog tapi rasanya cam tak dihargai jer. Hahahaha.. Nah , sekarang... kalau nak , beli je ebook Huda ni. Pastu baca dan praktikkan. Kalau tak reti gak , boleh gi kelas blogging. 

7 Formula Menulis Blog ni , memang aku sendiri praktikkan ketika awal menulis blog dulu. Tapi ketika tu tak da la ebook atau orang yang sudi turun ilmu. Kena rajin Google la. Semua dah tertulis di blog.



Tapi apa yang ada di ebook Huda ni , bagi aku dah cukup ok. Penyampaian simple dan mudah faham. Dan ianya masih di peringkat pengenalan dunia blog. Kalau dia masuk lebih ke dalam , aku pasti korang akan garu kepala. Nah... ebook ni sekadar untuk mereka yang berminat nak menulis blog tapi tak tau camana nak mulakan. Apa kena ada dalam blog atau camana nak menulis dengan baik dan tertib.

Aku harap , bagi yang berminat tu.. pastikan betul betul berminat dalam dunia penulisan dan bukannya untuk sekadar mendapatkan income. Ini kerana niat yang tak betul akan membuatkan korang hilang arah tujuan dalam dunia blog. Maka akan terhasillah artikal artikal yang bersifat negatif ! Asalkan viral dan duit masuk , dah ! Itu sudah salah. 

Bagi yang berminat nak beli ebook ni, boleh hubungi Huda Halid. Hee..

Selamat Datang Ke Dunia Blog ! 

You May Also Like

10 comments

  1. Wah... Tahniah Huda dah ada e-book. Good luck!

    BalasPadam
  2. Saya dulu masuk sebab minat subjek Bahasa Melayuuuuu, pastu tulis apa-apa yang anak ditulis, ikut dari hati..then join giveaway je rajin..HAHA..Tapi memang start dari pembacaan dalam buku jugak...
    Heheee

    BalasPadam
  3. Bgus.. Blogger semakn maju sekrg..

    BalasPadam
  4. Wow Huda Halid dah ada ebook. Nice.

    BalasPadam
  5. Huda dah ada e-book.. tahniah.. panduan mcm nie ramai yg cari

    BalasPadam
  6. wah macam menarik ni. akan riki2 dulu, tq abg ben.

    BalasPadam