Bila korang akan isi penuh petrol ??

by - Rabu, September 02, 2020


Ketika aku hidupkan Bezza untuk ke gym, aku lihat dashboard bahagian petrol dulu. Hurm.. Kalau 3 bar begini , bagi aku dah bahaya ! Hahahaha.. Giler kan ? Banyak lagi tu.. Siap boleh pergi balik dari KLIA ke KLCC kot ? Huhuhu.. 

Tapi tidak bagi aku. Pengalaman lepas dah cukup mengajar aku. Kita takkan sangka apa yang ada di depan kita. Bayangkan kalau dengan kedudukan begitu petrol yang tinggal , kita keluar awal pagi tiba tiba ada berlaku kemalangan di depan sana ! Nahh.. camana ? Pasti makan masa punya nak lepas dari kawasan tu ! Kena pulak awal pagi kereta banyak. Berdarahhhh kau tunggu kat situ ! Berpeluh peluh risau kot kot petrol abis. Stesen petrol lak, takda dalam kawasan korang bergerak tu ! Haa.. camana ? 

Pernah berlaku pada aku dua kali. Kali pertama , dengan kedudukan begitu.. aku tersangkut dalam kesesakkan jalan raya dek kerana banjir !  Tak bergerak kereta selama 40 minit. Mengelupur aku. Terpaksa matikan enjin seketika. 

Begitu juga pernah berlaku pada wife ketika nak pergi kerja. Awal awal pagi dah jammed ! Ada eksiden. Petrol di kedudukan begitu. Dia dah siap call tanya cukup ke tak ? Huhuh.. Dan paling menakutkan bila masuk ke lebuhraya LPT 2 atau SPINE.. Fuh , jangan main main ! Memang aku akan isi penuh punya.  Elak masalah dari mengundang masalah.. bagi aku ! 



Bila penuh isian, aku tak risau dah sangat bila wife bersama sama anak di pagi hari. Wife aku pun dah ikut perangai aku. Dia dulu , kalau tak silap aku tunggu 2 bar gitu baru isi. Hehehehe.. Aku tak la.. Memang kalau part kereta ni , aku cukup berjaga jaga terutama part enjin tu. Haish... sian kalau breakdown di tengah jalan.

Korang camana pulak ?

You May Also Like

0 comments