Bila Qhaliff , Aariz nak BeyBlade dan Zahra nak patung Barbie..

by - September 03, 2020

Baru je belikan untuk diorang. Tapi masih mintak lagi setiap kali diorang tengok di Youtube. Hurm..  penat kekadang nak jelaskan kat diorang. Menangis merajuk tu biasa dah diorang. Masalah ni berlaku bila aku ada ngan diorang. Kalau dengan mak dia , tak berani nak bersuara. Huhu.. Apakah aku berlembut dengan mereka ? 

Kesian juga bila tak dapat penuhi permintaan mereka. Tapi itulah.. kalau diberi , tak reti nak jaga. Kecuali Zahra.. dia memang pandai jaga permainan dia. Heee.. Aariz ? Qhaliff ? Hurm... 

Entah bagaimana..tiba tiba ada satu kejadian berlaku di depan mata ketika wife masuk ke dalam kedai KK Mart. Terus aku bertanya pada anak anak.. 

" Qhaliff,  Zahra.. Aariz.. Cuba tengok orang tu. Dia tengah buat apa ? " sambil jari aku menuding pada lelaki tersebut. Terasa sayu di dalam hati. Apakah aku juga bakal begitu satu hari nanti ? 

Anak anak senyap. 

Aku mula menjelaskan pada mereka.  Satu persatu. Betapa payahnya nak mencari duit sekarang ni. Ditambah lagi dengan ekonomi sekarang ni.  Setiap sen perlu dikira. Bukan senang senang nak buang duit begitu saja. 

Anak anak senyap.. 

" Nak daddy jadi macam tu ke ? Gi cari duit dengan  selongkar tong sampah ? " tanya aku. 

Qhaliff geleng kepala. 




Dan tiga jam kemudian.. di rumah. Selepas menonton sekali lagi citer Beyblade , masing masing mintak ! Dah tau... biasa la.. Budak budak !

You May Also Like

1 comments