Jangan sesekali korang makan Sambal Belacan Golok ini !

by - September 07, 2020



Wife aku gi beli kat kedai Aceh di kawasan taman perumahan tempat aku tinggal ni. Aku memang tak kisah pun sebab mak mertua aku dah bekalkan satu botol besar sambal belacan yang dia buat sendiri. Power ranger !! Makan bihun goreng pun aku letak sambal belacan tu ! Hahahaa..

Tapi akhirnya abis... Selera aku terhadap makanan dah kurang! Yess ! Lega aku. Dapat diet skit. Makan tak bertambah dah. Namun segalanya berubah baru baru ni , Sambal Belacan Golok ni hadir ke rumah aku ! Aku pun tak tau bila wife aku beli. Yang aku tau, sekali tu dia masak nasi dengan lauk Ayam Masak Kurma. Aku letak la sikit Sambal Belacan Golok ni.. Korang tau apa terjadi ???? 

Hurm...

Hurm.. 

Serius.. 

Aku rasa korang tak perlu tau..

Biarlah aku je yang tahu.. 

Hee... 

Kang korang cakap aku tabur pasir dalam periuk nasi orang lain lak ! 

Haaaa ! 

Serius tak ? 

Ok.. 

Korang tau apa terjadi ?? 

Hurm... 

Nasi dalam periuk abis.. 

Ayam masak kurma serta kuahnya , abis ! 

Aku je bedal sorang !! 

Giler bapak sedap bila letak Sambal Belacan Golok ni ! Dia punya limau cukup terasa. Kena dengan makanan berkuah , perghhhh... dia punya pergi macam  Dominic Toretto dapat 1970 Dodge Charger kauuu ! Berdesup perginyaaa ! 

Sebab tu aku kata kat korang.. Jangan sesekali makan ! Korang akan menyesal sebab korang akan nak makan lagi.. dan lagi ! Haaa, pastikan kalau korang nak makan lagi tu, gunakan beras parboiled. Kiranya takda menyesal la kalau makan banyak ! Heheeeee..

Aku tak jual. Korang cari sendiri kat kedai runcit.. Sebab wife aku cerita ari tu, bila penjual tu letak kat kedai , sekelip mata kau berubah ! Dari penuh , jadi licin ! Hahaha.. Ramai peminat rupanya Sambal Belacan Golok ni.. 

Ni jari pun masih berbau sambal belacan. Hahahha.. baru layan nasi dengan kuah singgang... letak sambal belacan ! Power kau nakkk ! Hancur diet aku.

You May Also Like

2 comments