Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 15 Julai 2013

Bila si kecil tak nak makan..

 

Tamo makan sgt dah skang ni dia ! Disuap ,siap dia buang balik dengan menjulurkan lidah dia !! Haaa .. Masalah yg dihadapi oleh ramai ibu ibu di luar sana .. Kita serupaaaa ..hehe..

Tapi aku dapat satu jalan penyelesaiannya. Jangan paksa dia .Umpan dia dengan makanan yg dia suka makan cam biskut baby tu.. buah epal pon ok gak .. Saja kasi buka selera dia dulu ..

Yup , sememangnya terbukti berjaya. Lepas tu dia tercari makanan setelah makanan yg diberi tu abis ! Masa ni la baru suap dia dengan makanan yg dimasak sendiri .. hehee..

Kecil kecil tau memilih dah ehhhhh ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 komen :

Rozita berkata... [Reply to comment]

kecik lagi takpe.. dah besar sikit nanti taknak org suap ..haa.. yg tu satu masalah lagi..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI