Bila tarik letrik dinaikkan ..

by - Julai 19, 2013

 

Aku nak jadi Mail la pasni .. Nak jual lilin 2 ,seringgit ! Confirm laku punya .. Jual online.. Wat lilin warna warni .. heheheh .. Yelah , nak jimatkan elektrik wooo ..

Aku tak tau nak kata apa dah skang ni .. AES … Elektrik .. Barang keperluan .. Tunggu petrol je nak naik skang ni .. Hehehe .. Apo nak dikatooooo ..

“ Ada kemungkinan  tarif elektrik disemak naik kerana kerajaan berkemungkinan mengurangkan subsidi bagi tenaga elektrik, ". Baca di Sinar Harian Online ..

Sekarang ni setiap bulan , RM200++ bil elektrik yang aku terima. Nasib baik air cond pasang satu je.. Kalau 2 ,3 ? Mau aku masuk ICU setiap bulan !  Yelah , cuaca kan panas ..  Kalau tak pasang , mau berpeluh dalam rumah. Kipas yang sedia ada pon tak mampu nak kasi sejuk. Hurmm ..

Tak tau laaa .. nak kata lelebih , ‘kita kita’ jugak yang dah kata ‘BERSYUKUR LAAA .. “ .. Jadi , nak tak nak .. terima jer laaaa ..

Teringat kata seorang menteri bijaksana .. Kalau ayam mahal , berubahlah selera .. Kalau letrik mahal ?

You May Also Like

3 comments

  1. bila elektrik mahal...selamat datang "zaman kegelapan", semoga bangunan PARLIMEN menggunakan kipas tangan lepas ni, rumah2 sponsor menteri pun jgn lupa buat catuan sama...barulah sama2 merasa...ada paham pak menteri..

    BalasPadam
  2. 'mereka' tak rasa kerana 'mereka' terlebih mampu, duit sebulan tak luak2 pun... orang biasa2 ni, bersyukurlah dengan negara yang aman dan kita belum kebulur..

    BalasPadam
  3. kalau laterik mahal pakai lampu minyak tanah abg ben.. huhu

    BalasPadam