Boleh ke sara keluarga nanti ?

by - Khamis, Julai 04, 2013

 

“ Gaji kecik .. Keje bagai nak giler tapi masih lagi begitu ! Nak kawin , takut. Belum ada anak lagi ! Camana nak hidup berkeluarga ?? “

Kalau percaya pada Allah .. Kalau mintak pada Allah .. Janganlah mengeluh bab rezeki ni .. Luas bumi Allah ni. Kalau takde sebelah sini , mungkin sebelah sana ada .. Yang penting , kena cari dan kena mintak ! Nak mintak pulak , kena la ikut caranya. Macam nk mintak keje la.. Bukan main serbu jer..

Aku percaya .. setiap perkahwinan ada rezekinya sendiri. Setiap anak , ada rezekinya sendiri .. Yang penting , niat ..cara kena betul ..

Jangan risau la .. Kalau rasa nak menikah , maka menikahlah.. Bab anak tu , bagi yang belum ada .. bersabar dan terus berusaha .. pada masa sama , nikmatilah kehidupan suami isteri. Enjoy la.. Gi la bercuti sana sini.. Berpelukanlah .. Berpegangan tanganlah .. Ianya halal sudah bagi mereka yang dah menikah ..

Halal dan berkat dlm mencari rezeki adalah tuntutan agama .. Tu mesti ada !

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

You May Also Like

7 comments

  1. kena teruskan berusaha utk dptkn zuriat.. tp still kena enjoy hidup suami isteri...!! :)

    BalasPadam
  2. betul.. rezeki Allah banyak cuma kene berdoa berusaha dan bertawakal

    BalasPadam
  3. nih motivasi utk sy yg bru mrncg nk bkeluarga nih..hehe..betul tu..stiap org da dttukn rezkinya oleh Allah, cuma perlu usaha & berdoa :)

    BalasPadam
  4. Hidup berumah tangga itu 'penuh perjuangan' berbeda dengan saat masih pacaran. Mencari rejeki untuk mencukupi kebutuhan sehari-hari. Bila 'gaji kecil' dan sudah punya anak Balita tentulah tidak cukup untuk beli susunya sebulan. Akhirnya pertumbuhan anak lambat badannya kecil dan mudah sakit. Kasihan si anak. Berbahagialah orang yang sukses mempunyai rejeki melimpah dan barokah. Salam cemerlang.

    BalasPadam
  5. bab rezeki ni je dah ramai terpesong akidah... belum lagi bab iktiqod dsb...

    kebanyakan orang kita ragu2 dengan Allah yang maha memberi rezeki. mereka merasakan bahawa manusia, kelayakan, pangkat, kelulusan atau kumpulan dapat memberikan rezeki. burung yang tiada bank pun mampu balik petang dengan perut kenyang siap beri anak makan. lembu takde SPM tiap hari kenyang menyandar.

    BalasPadam
  6. alhamdulilah, pengalaman sy pulak, selepas berkahwin rezeki melimpah ruah.. syukur sangat2.. rezeki anak barangkali..

    BalasPadam