ZIKRA 2015 #1 : Daerah KLANG

by - Khamis, April 16, 2015

 Tak sangka sebenarnya sebuah jabatan kerajaan negeri yang amat dikenali ni berminat nak gunakan blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari untuk membantu mereka mewarwarkan aktiviti wajib mereka ni.. Ahaa.. wajib yer ! Hehehe..

ZIKRAH 2015: Jelajah Kasih Bersama Asnaf

Bertempat di ibu pejabat Lembaga Zakat Selangor , Shah Alam ..seramai 15 orang blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari berkumpul di sini untuk menyertai aktviti ziarah rumah asnaf dan sebagainya.
image

image

Ok.. ada polis iring. Baru tau camana rasa kereta dipandu laju yang mana depan belakang ada polis jaga ! Pergh.. tetiba rasa nak jadi Perdana Menteri.. Hehehe.. tapi tak layak ! Berat sungguh amanah tu..

Sebelum bergerak , baca doa dulu agar aktiviti ni mendapat keredhaan Allah dan segalanya dipermudahkanNya. InshaAllah.. Dan menariknya , kali ni Mufti Selangor serta orang besar Lembaga Zakat Selangor sendiri turut serta.. Waduhh..

image

DSC05544
Lokasi , Klang. Dan destinasi pertama adalah…

image

image

Asrama ni kalau tak silap aku dengar.. ada dua kategori.. 50% yang cemerlang akademik serta ko kurikulum dan baki adalah yang biasa biasa jer. Tujuan buat begini adalah untuk keseimbngan dan mewujudkan persaingan sihat agar mereka mampu bersaing dengan insan insan lain di luar sana. Asrama ini adalah hasil wang zakat anda kepada Lembaga Zakat Selangor.

image

image

DSC05563

Panjang kalau aku nak ceritakan pasal asrama ni.. Setelah melakukan lawatan ke beberapa tempat dalam asrama ni , boleh dirumuskan yang wang zakat anda salurkan ke pihak yang diamanahkan , alhamdulillah.. telah dimanfaatkan sepenuhnya !

Nanti sambung lagi eh ? Kang panjang berjela .. boring korang !

image

Jangan lupa download aplikasi E-Zakat untuk anda laporkan terus pada Lembaga Zakat Selangor andai anda ternampak atau punya jiran yang perlukan bantuan Zakat..

image image

You May Also Like

2 comments

  1. Alhamdulillah sama2 mendapat pahala..sama2 membantu apa yang patut..Semoga amal kita ini diterima Allah..Tahniah KBBA..

    BalasPadam